پیام مردم 'شیخ جراح' در سالگرد روز 'نکبت'+ویدئو

دوشنبه 25 ارديبهشت 1402 - 17:38

سخنگوی کمیته مردمی منطقه شیخ جراح گفت: پیام مردم محله شیخ جراح در سالگرد روز نکبت فلسطین این است که در محله خود باقی خواهند ماند و به هر قیمتی و تحت هر شرایطی تسلیم نخواهند شد و مقاومت خواهند کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد الکسوانی» سخنگوی کمیته مردمی محله «شیخ جراح» در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری العالم در فلسطین افزود: مردم محله شیخ جراح تاکید می کنند که دست در دست هم در محله خود باقی می مانند و تاکنون تسلیم فشارهای اشغالگران برای بیرون راندن آنها نشده اند و نخواهند شد.

الکسوانی درباره حملات صهیونیستها به شیخ جراح و خطر اخراج فلسطینیان از این منطقه گفت: این خطر همچنان وجود دارد. صهیونیست ها تقریبا 40 خانواده فلسطینی را تهدید کردند که باید خانه هایشان در شیخ جراح را ترک کنند.

وی افزود: چندی پیش صهیونیسیتها یک زن و مرد سالخورده فلسطینی را از خانه خود بیرون راندند و خودشان در آن خانه ساکن شدند که به دنبال این اقدام، آن دو زوج فلسطینی سالخورده بر اثر غصه جان باختند.

در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست ها فلسطین را اشغال کردند و بیش از هفتصد و پنجاه هزار فلسطینی را در سال 1948 از خانه و کاشانه و سرزمین خود بیرون راندند و آواره کردند.

فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های آوارگان و همچنین در قدس اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه، با برافراشتن پرچم‌هایی که بر روی آنها نام شهرها و روستاهای فلسطینی و سرزمین اجدادشان نوشته شده است، راهپیمایی‌های گسترده انجام دادند.

قرار است سازمان ملل متحد برای اولین بار در مقر خود در نیویورک مراسمی به مناسبت روز نکبت برگزار کند و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز در این مراسم سخنرانی کند.

پربیننده ترین خبرها