خبرنگار العالم در غزه از سند مالکیت خانواده اش در فلسطین اشغالی رونمایی کرد

دوشنبه 25 ارديبهشت 1402 - 20:37

اسراء البحیصی خبرنگار العالم در نوار غزه در سالگرد روز "نکبت"، از سند مالکیت خانواده اش بر زمین هایی در روستای السوافیر در فلسطین اشغالی رونمایی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسراء البحیصی» گفت: خانواده وی سند مالکیت با مهر حکومت وقت فلسطین دارند و این سند به سال 1926 باز می گردند. این سند نشان می دهد که خانواده اش املاک و زمین هایی در روستای السوافیر دارند.

البحیصی خاطرنشان کرد: این اسناد پیامی به تمام اشخاصی است که نسبت به حق فلسطینیان در اراضی شان تردید دارند، من 10 سند دارم که هر سند نشان دهنده مقدار اراضی است که متعلق به خانواده ام است، هر فلسطینی که در سال 1948 از سرزمینش اخراج شد، چنین اسنادی دارد و آنها را هنوز نزد خود نگه داشته است.

وی افزود: با وجود گذشت 75 سال از «روز نکبت»، فلسطینی ها اسناد مالکیت زمین خود و همچنین کلید خانه هایشان را نگه داشته اند تا بالاخره روزی به زمین های خود که به طور غیرقانونی از آنها غصب شده است، بازگردند.

در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست ها فلسطین را اشغال کردند و بیش از هفتصد و پنجاه هزار فلسطینی را در سال 1948 از خانه و کاشانه و سرزمین خود بیرون راندند و آواره کردند.

فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های آوارگان و همچنین در قدس اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه، با برافراشتن پرچم‌هایی که بر روی آنها نام شهرها و روستاهای فلسطینی و سرزمین اجدادشان نوشته شده است، راهپیمایی‌های گسترده انجام دادند.

پربیننده ترین خبرها