یورش  ده ها شهرک نشین به مسجدالاقصی

یورش  ده ها شهرک نشین به مسجدالاقصی
سه شنبه 26 ارديبهشت 1402 - 12:06

ده ها شهرک نشین افراطی صبح روز سه شنبه با حمایت شدید پلیس رژیم اشغالگر "اسرائیل" ازباب المغاربه  به مسجد الاقصی یورش بردند.

العالم- فلسطين

پلیس رژیم اشغالگر از صبح امروز یگان های ویژه خود را برای محافظت از تهاجم شهرک نشنیان به مسجد الاقصی، در صحن های مسجد الاقصی و دروازه های آن مستقر کرده است.

اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی گفت: ده ها شهرک نشین با یورش به مسجد الاقصی اقدامات تحریک آمیزی در صحن های آن انجام دادند و مراسم تلمودی در منطقه باب الرحمه در شرق مسجد به جا آوردند.

پلیس رژیم اشغالگر همچنان محدودیت هایی را برای ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی اعمال و هویت آنها را بررسی می کند و تعدادی از آنها را در دروازه های خارجی خود بازداشت و ده ها نفر از آنها را در دوره های مختلف از مسجد اخراج کرده است.

گفتنی است فلسطینی‌ها فراخوان های خود را برای عزیمت به مسجدالاقصی ، تقویت حضور در آن و خنثی کردن «راهپیمایی پرچم‌» در شهرک های صهیونیست نشین که قرار است پنج‌شنبه آینده و در روز به اصطلاح "اتحاد قدس" برگزار شود، افزایش داده اند.

در این فراخوان ها بر ضرورت گردهمایی به منظور جلوگیری از محدودیت های پیش بینی شده توسط نیروهای اشغالگر در ورودی های مسجد الاقصی در ساعات اولیه صبح تاکید شده است.

برخی فعالان عضو گروه افراطی موسوم به "بازگشت به هیکل سلیمان" درخواستی رسمی برای اجازه ورود شهرک نشینان به مسجد الاقصی از باب الاسباط در طول یک راهپیمایی تحریک آمیز ارائه داده اند.

گروه های شهرک نشین تلاش می کنند هفت هزار و 500 شهرک نشین را در راهپیمایی بسیج کنند، اگرچه بیشترین شمار آنها تاکنون از دو هزار و 200 نفر فراتر نرفته است.

مسجدالاقصی همه روزه به جز جمعه و شنبه شاهد تجاوزات و اقدامات ناقض از سوی شهرک نشینان با حمایت پلیس اشغالگر برای کنترل کامل مسجد الاقصی و تقسیم بندی زمانی و مکانی آن است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها