نقش سیا و سفارتخانه‌های آمریکا در " انقلاب‌های رنگی"

نقش سیا و سفارتخانه‌های آمریکا در
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402 - 14:49

“آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) قاتلان، شکنجه‌گران، جنایتکاران و معتادان به مواد مخدر و قاتلان کودکان را استخدام می‌کند تا از آنها به عنوان مزدور در جنگ‌های نامنظم و انقلاب‌های رنگی استفاده کند”. این اظهارات تکان‌دهنده بخشی از افشاگری‌های رسانه‌ای اسکات بنت، افسر سابق فرماندهی عملیات روانی ارتش ایالات متحده است.

العالم- کشکول

بنت در مصاحبه‌ با خبرگزاری روسی اسپوتنیک همچنین گفته است نیروهای ویژه‌ای که او در آماده‌سازی آنها مشارکت داشت با سیستم‌های تسلیحاتی متعدد و تاکتیک‌های رزمی به خوبی آشنایی داشتند و به زبان‌های خارجی مسلط بودند و توانایی حضور در عملیات‌هایی در مناطق مختلف، عرصه‌های سیاسی، محیط‌های اجتماعی و اقتصادی و سیستم‌های سیاسی دارا بودند. آنها اغلب در جنگ روانی، انقلاب‌های رنگی، کودتاهای سیاسی، عملیات سایبری و سایر اشکال جنگ‌های نامنظم آموزش دیده‌اند“.

بنت در مورد اینکه چگونه آمریکا به کشورهای دیگر و جوامعی که از اطاعت از آن سر باز می‌زنند نفوذ می‌کند و برای بی‌ثبات کردن آنها و ایجاد انقلاب های رنگی و کودتاهای نظامی در آن تلاش می‌کند، می‌گوید: این عملیات اغلب توسط سیا برنامه‌ریزی شده و سفارتخانه های آمریکا در این کشورها مجری آن هستند صرف نظر از اینکه این ماموریت چقدر خونین، جنایتکارانه یا خلاف قانون اساسی باشد.

بنت تاکید کرد که " گفته می‌شود نیروهای ویژه مامور آموزش شبه‌نظامیان، شورشیان، مزدوران و پیمانکارانی هستند که واشنگتن از آنها برای ایجاد انقلا‌ های رنگی، جنگ‌های داخلی و سایر شورش‌هایی که به دنبال سرنگونی یا تغییر دولت‌ها هستند، استفاده می‌کند."

هدف این انقلاب‌های رنگی که آمریکا پشت آن ایستاده و بر آن نظارت می‌کند، همان‌طور که بنت اذعان می‌کند، "تبدیل آنها (کشورهای هدف) به مستعمرات وابسته و مطیع ایالات متحده با استفاده از توهمات دموکراسی، حقوق بشر، آزادی و دیگر شعارهای گمراه‌کننده است."

این افشاگری بنت بر خطرناک بودن نقش سفارتخانه های آمریکا در تمام کشورهای جهان و اینکه چگونه این سفارتخانه ها به پایگاه‌های نظامی تبدیل شده‌اند، صحه می‌گذارد سفارتخانه‌هایی که در آنها هواپیماها و سیستم‌های دفاع هوایی، تانک، هلیکوپتر و هزاران سرباز مستقر هستند و برای توطئه‌چینی علیه کشورهای میزبان و حتی کشورهای همسایه‌شان فعالیت می‌کنند.

این افشاگری بنت هشداری جدید برای ملت‌ها و کشورهای جهان درباره خطرناک‌ بودن سازمان‌های جامعه‌مدنی، مزدوران و گروه‌های مسلح و مزدور بومی است که جذب سیا و سفارت‌خانه‌های آمریکا می‌شوند تا برای ناآرام کردن جوامع و حکومت‌های هدف، دست به اشوب‌ها اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بزنند.

خلاصه آنکه نیازی به ارائه نمونه مثالی درباره کودتاهای نظامی و انقلاب‌های رنگی تحت رهبری آمریکا علیه دولت‌های خارجی نیست اقدامی که آمریکا در صورت ناکام ماندن در تمام گزینه‌های خصمانه‌اش، دست به آن می‌زند. آمریکا تاریخی طولانی و خونبار در این زمینه دارد و تمام این فجایع را با ادعای "مبارزه با تروریسم" خلق می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها