آلمان: امکان ارائه جت‌های جنگنده به اوکراین را نداریم

آلمان: امکان ارائه جت‌های جنگنده به اوکراین را نداریم
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1402 - 03:28

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان، گفت: برلین نمی‌تواند جت‌های جنگنده به اوکراین بدهد زیرا ما هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری جنگنده‌ای نداریم که بتوانیم آن را به کی‌یف بدهیم.

العالم-اروپا

وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه در جریان کنفرانس خبری مشترک با بن والاس همتای انگلیسی خود در برلین، افزود: آلمان توانایی و قابلیت‌های لازم برای حضور در ائتلافی که به منظور تأمین جت‌های جنگنده برای اوکراین تشکیل شده است را ندارد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم نقش فعالی در این ائتلاف داشته باشیم زیرا هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری ما نه جنگنده‌ای داریم که بتوانیم آن را به اوکراین بدهیم و نه تخصص لازم برای آموزش نیروهای اوکراینی را در این زمینه داریم.

انگلیس در جریان نشست شورای اروپا که در هفته جاری در ریکیاویک برگزار شد، اعلام کرد که با هلند برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی به منظور کمک به اوکراین برای دریافت جت‌های جنگنده اف-۱۶ از متحدانش همکاری خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، برلین، واشنگتن و لندن پیش از این از عرضه جت‌های جنگنده خود به کی‌یف خودداری کرده بودند.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین پیش‌تر دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ از هم‌پیمانان غربی خود را همانند مساله عضویت کشورش در سازمان ناتو پیچیده خواند.

زلنسکی گفت: درخصوص جنگنده‌های اف-۱۶، همه ما می‌توانیم برای مدت طولانی در مورد آن صحبت کنیم اما می‌فهمیم که اف-۱۶ با آموزش شروع می‌شود و کشورهایی که چنین تاسیساتی برای آموزش دارند، می‌توانند آن را تامین کنند یعنی آنهایی که این جنگنده‌ها را در خدمت دارند اما با این حال، این یک موضوع پیچیده است؛ همانند متحد کردن کشورها درخصوص آینده ما در اتحادیه اروپا و آینده ما در ناتو. ما روی این موضوع کار می‌کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها