حرکت دردسرساز نخست‌وزیر کانادا در سئول

حرکت دردسرساز نخست‌وزیر کانادا  در سئول
شنبه 30 ارديبهشت 1402 - 09:04

حرکت (ژست) جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا هنگام دست دادن با کیم جین پیو رئیس مجلس ملی کره جنوبی دردسرساز شد.

العالم - آسیا

به گزارش گاردین، ترودو و هیاتی از وزرای کانادایی پیش از حضور در اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما، برای جشن شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین اتاوا و سئول و همچنین تلاش برای نجات قرارداد چند میلیارد دلاری کارخانه باتری به کره جنوبی رفته بودند.

در حالی رسانه‌های کره‌ای حرکت نخست‌وزیرکانادا را در هنگام دست دادن با کیم جین پیو رئیس مجلس ملی کره جنوبی ستایش می‌کنند که برخی از کانادایی‌ها می‌گویند این ژست شرم‌آور است.

ترودو قبل از سخنرانی در مجلس ملی کره جنوبی با سیاستمداران کره‌ای از جمله کیم جین پیو رئیس این مجلس عکس یادگاری گرفت.

در میان صدای تق تق شاتر دوربین‌ها، کیم روی نوک پاهایش بلند شد تا اختلاف ۲۰ سانتیمتری قد خودش با ترودو را دستمایه شوخی قرار دهد.

از سوی دیگر ترودو یک لحظه تا سطح کیم خم شد و خنده هیات کره‌ای را برانگیخت. وی سپس پاهای خود را باز کرد تا خودش را هم قد کیم کند، حرکتی که در کره جنوبی از آن به عنوان رفتاری پسندیده یاد می‌شود که به منظور هم سطح کردن قد بین دو نفر انجام می‌گیرد.

در پی این حرکت ترودو، رسانه‌های کره‌ای تا حد زیادی این حرکت را تحسین کردند، به طوری که نشریه «چوسان» آن را «صحنه‌ای دلچسب» خواند و «وای.تی.ان» این حرکت ترودو را نشانه‌ای از توجه او به فرهنگ و آداب و رسوم کشور میزبان و طرز فکر مراقبت‌آمیز وی دانست.

با این حال، روزنامه محافظه‌کار کانادایی «ترو نورث» نوشت که با انجام این حرکت، «برخی کانادایی‌ها ترودو را متهم کردند که بار دیگر مایه شرمساری کانادا در خارج از کشور شده است».

ترودو در جریان سفر کوتاه خود به سئول، با یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی نیز ملاقات و طرفین درباره ارتقای سطح همکاری میان دو کشور گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر کانادا در این سفر رسمی همچنین از قبر فرانک شوفیلد یک مُبلّغ کانادایی که از استقلال کره از امپراتوری ژاپن حمایت می‌کرد و اولین خارجی مدفون در گورستان ملی سئول محسوب می‌شود، بازدید کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها