چهره واقعی آمریکا؛ بایدن بابت بمباران اتمی هیروشیما عذرخواهی نکرد

چهره واقعی آمریکا؛ بایدن بابت بمباران اتمی هیروشیما عذرخواهی نکرد
دوشنبه 1 خرداد 1402 - 20:44

خبر: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سفر به شهر هیروشیمای ژاپن برای شرکت در اجلاس گروه 7 در دفتر یادبود موزه صلح این شهر خواستار جهانی خالی از سلاح اتمی شد.

العالم یک خبر چند تحلیل

تحلیل:

ـ بایدن در سفر به هیروشیما بابت استفاده کشورش از سلاح اتمی علیه هیروشیما و ناگازاکی در جنگ جهانی دوم و نابودی کامل این دو شهر و قتل صدها هزار نفر عذرخواهی نکرد.

ـ بایدن مانند باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا که نخستین رئیس جمهور آمریکایی که به هیروشیما سفر کرد، به شمار می آید، به خاطر استفاده کشورش از بمب هسته‌ای علیه هیروشیما و ناکازاکی پوزش طلبی نکرد.

ـ این رفتار نابهنجار در چارچوب تروریسم و جنایت آمریکایی قرار دارد وگرنه چگونه رئیس جمهور یک کشور به خود اجازه می دهد تا از صحنه فجیع ترین جنایت تاریخ بشری که کشورش مرتکب آن شده، بازدید کند اما از خانواده های قربانیان عذرخواهی نکند؟ آیا این امر اهانتی به ملت ژاپن و خانواده های قربانیان و تمام بشریت به شمار نمی آید؟

ـ نکته خنده دار این است که بایدن در حالی خواستار جهانی عاری از سلاح های هسته ای است که کشورش هزاران کلاهک هسته ای انباشته کرده است، و بدتر از آن این است که این سلاح ها را در مقابل مردمی که سلاح هسته ای ندارند، به نمایش می گذارد. در امور آنها دخالت و منابعشان را غارت می کند، بمب افکن های استراتژیک حاوی بمب های هسته ای و زیردریایی های مجهز به موشک های هسته ای را به مناطق مختلف جهان اعزام می کند و موشک های دارای کلاهک هسته ای را در پایگاه های خود در سراسر جهان مستقر کرده است.

ـ آمریکا که تنها کشور جهان است که از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کرده و مخالفان هژمونی، طمع ورزی و تروریسمش را با همین سلاح‌ها تهدید می ‌کند، امروز به مدافع ملتها تبدیل شده است. و مخالفان خود را به جنایت علیه بشریت متهم می کند و کشورها را با هدف گرسنگی دادن و زیر سلطه درآوردن تحریم می کند آنهم به بهانه آنکه دارای سلاح های کشتار جمعی هستند و با این سیاست باعث مرگ میلیونها نفر در جهان شده است.

ـ عده ای معتقدند که درخواست از آمریکا برای عذرخواهی به دلیل بمباران هسته ای هیروشیما و ناکازاکی اشتباه است، زیرا نمی توان با عذرخواهی از چنین جنایاتی چشم پوشی کرد و مسئولین آنها باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند تا بشریت در آینده شاهد چنین جنایاتی نباشد؛ قطعا هر چقدر طول بکشد چنین روزی فرا خواهد رسید.

پربیننده ترین خبرها