گزارش العالم از تلاش رقبای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برای کسب آرا

جمعه 5 خرداد 1402 - 21:00

با تشدید رقابت بین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و کمال قلیچداراوغلو نامزد مخالفان میلیون ها نفری که در دور اول از رای دادن خودداری کردند به قدرتی تاثیرگذار تبدیل شده اند اما در صورتیکه یکی از دو حزب موفق به جلب نظر آنها شود.

العالمترکیه

تعداد اشخاصی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند، هشت میلیون نفر است.

«اوکان اوزکان» فعال سیاسی ترکیه ای به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: برخی از مردم انتخابات را تحریم کردند و برخی از احزاب نیز هنوز درباره شرکت در انتخابات تصمیم نگرفته اند.

«باباروس باهچیلی» عضو شورای مرکزی حزب وطن نیز گفت: ما مخالف هر نوع ائتلاف با آمریکا و اسرائیل هستیم، لذا در مرحله اول انتخابات از هیچ نامزدی حمایت نکردیم. در هر صورت انتخابات به دور دوم کشید و ما دو گزینه بیشتر نداشتیم و ناچار بودیم که انتخاب کنیم. ما هم از رئیس جمهور اعلام حمایت کردیم.

پس از اعلام حمایت سنان اوغان از رئیس جمهور ترکیه و اعلام حمایت اومیت اوزداع از کمال قلیچدار، در ائتلاف راست گرایان چنددستگی بوجود آمد از این رو به نظر می رسد در این دور از انتخابات نیز برخی افراد به فهرست تحریم کنندگان اضافه خواهند شد.

کارشناسان معتقدند که طرفین شرکت کننده در انتخابات می دانند که اشخاصی که در مرحله اول شرکت نکردند نقش مهمی در پیروزی شان در مرحله دوم دارند لذا می بایست نظر آنان را به خود جلب کنند.

پربیننده ترین خبرها