تأکید رئیس جمهور عراق بر اهمیت همکاری و رایزنی با سوریه در دیدار با فیصل مقداد+عکس

تأکید رئیس جمهور عراق بر اهمیت همکاری و رایزنی با سوریه در دیدار با فیصل مقداد+عکس
دوشنبه 15 خرداد 1402 - 13:30

عبد اللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق در دیدار با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه بر اهمیت رایزنی و هماهنگی بین دو کشور در زمینه های مختلف برای تأمین منافع دو ملت تأکید کرد.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری سوری سانا، عبد اللطیف رشید، رئیس جمهور عراق روز یک شنبه فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه را در کاخ بغداد به حضور پذیرفت.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر عمیق بودن روابط بین دو کشور و ضرورت تقویت روابط در همه زمینه ها و در جهت تأمین منافع دو ملت و لزوم رایزنی و هماهنگی در همه مسائل مورد توجه دو کشور در عرصه های منطقه ای و بین المللی تأکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت همکاری بین دو کشور برای تعقیب گروه های تروریستی و کنترل مرزها به منظور ایجاد ثبات و امنیت در دو طرف مرز تأکید و خاطرنشان کرد که عراق همواره بر اهمیت توسعه روابط با سوریه با توجه به اهمیت این موضوع در سطح منطقه پافشاری کرده است.

رشید در این دیدار بر حمایت همه جانبه ملت عراق از ملت دوست و برادر سوریه در فجایعی چون زلزله تأکید کرد و گفت که همین موضوع بیانگر عمق روابط برادرانه بین دو ملت است.

فیصل مقداد نیز ضمن قدردانی از مواضع عراق در قبال سوریه و نقش دیپلماتیک قوی این کشور برای بازگشت سوریه به نشست های اتحادیه عرب، خاطرنشان کرد که سوریه هم خواستار تقویت روابط برادرانه بین دو کشور و دو ملت و همکاری برای مبارزه با تروریسم و تقویت مبادلات اقتصادی و تجاری است.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از تحولات مهم جاری در عراق در سطح سیاسی و نیز در زمینه های توسعه ای و امنیتی، از حمایت های این کشور از سوریه به خصوص در زمان زلزله قدردانی کرد.

پربیننده ترین خبرها