مقام آمریکایی: ولیعهد سعودی و بلینکن، در جده گفتگوهای صریحی داشتند

مقام آمریکایی: ولیعهد سعودی و بلینکن، در جده گفتگوهای صریحی داشتند
چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 07:36

یک مقام آمریکایی می‌گوید آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ساعات آغازین روز چهارشنبه گفتگوهایی «علنی و صریح» داشتند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی SPA اوایل روز چهارشنبه نیز گزارش داد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با یکدیگر دیدار و درباره روابط دوجانبه گفتگو کردند.
این خبرگزاری افزود: آنها همچنین به بحث و گفتگو درباره «جنبه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی» پرداختند.
بلینکن پس از سال‌ها اختلافات عمیق در مورد موضوعاتی درباره ایران و امنیت منطقه و بهای نفت، روز سه‌شنبه برای تثبیت روابط واشینگتن با ریاض وارد عربستان سعودی شد.
این در حالی است که یک مقام آمریکایی نیز می‌گوید بلینکن و محمد بن سلمان در ساعات آغازین روز چهارشنبه گفتگوهایی «علنی و صریح» داشتند.
به گفته او، آنها در مورد طیف گسترده‌ای از مسائل دوجانبه، از عادی‌سازی بالقوه روابط ریاض با رژیم صهیونیستی تا یمن، سودان و مسائل حقوق بشر گفتگو کردند.
این مقام آمریکایی ادامه داد: «سطوح مطلوبی از همگرایی در مسائلی که درباره آنها اتفاق نظر وجود دارد به چشم می‌خورد، در حالی که مسائل مورد اختلاف نیز به خوبی شناسایی شد.» وی افزود که دیدار آنها یک ساعت و چهل دقیقه به درازا کشید.

پربیننده ترین خبرها