فواد حسین: ۳ هزار تروریست عراقی در سوریه بازداشت هستند

فواد حسین: ۳ هزار تروریست عراقی در سوریه بازداشت هستند
پنج‌شنبه 18 خرداد 1402 - 18:06

وزیر امور خارجه عراق گفت: تعداد تروریست‌های عراقی بازداشت شده در سوریه حدود ۳۰۰۰ نفر است.

العالم ـ عراق

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، روز پنجشنبه در نشست ائتلاف بین المللی در ریاض با بیان اینکه بغداد به اردوگاه (الهول) در سوریه توجه ویژه دارد، اعلام کرد که حدود ۳۰۰۰ تروریست عراقی در سوریه در بازداشت به سر می برند.

وزیر خارجه عراق در ادامه تأکید کرد که یافتن راه حلی واقعی برای حل این بحران که امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی را تهدید می‌کند، ضروری است.

دولت عراق طی ساله‌های اخیر به رغم مخالفت مقامات محلی و ساکنان استان نینوا در چند نوبت ده‌ها خانواده عراقی را که مردانشان از عناصر داعش هستند، از اردوگاه الهول در سوریه به اردوگاه الجدعه در نینوا منتقل کرده است.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۵۶ هزار تن در اردوگاه الهول به سر می‌برند، اردوگاهی که از آن به «بمب ساعتی» یاد می‌شود؛ جایی در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق.

اداره این اردوگاه را نیروهای دمکراتیک کُرد موسوم به «قسد» بر عهده دارند. این اردوگاه همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از اعضای خارجی داعش را در خود جای داده است.

از دیگر ساکنان این اردوگاه، خانواده آواره‌های سوری و عراقی است که برخی از آنان همچنان با گروهک تروریستی داعش ارتباط دارند.

پربیننده ترین خبرها