مقاومت فلسطین: طرح تقسیم مسجدالاقصی به منزله اعلام جنگ است

مقاومت فلسطین: طرح تقسیم مسجدالاقصی به منزله اعلام جنگ است
پنج‌شنبه 18 خرداد 1402 - 23:17

گروه‌های مقاومت فلسطین پنجشنبه شب در بیانیه‌ای در واکنش به توطئه رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی بین مسلمانان و یهودیان اعلام کردند که این طرح به منزله اعلام جنگ با مردم فلسطین است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، در بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین آمده است: طرحی که «عمیت هالیفی» جنایتکار برای تقسیم الاقصی ارائه کرده، همچون انفجاری است که کابینه افراطی صهیونیستی مسئول پیامدهای فاجعه‌بار آن خواهد بود و مردم فلسطین و مقاومت چنین تعدی را تحمل نخواهند کرد.

مقاومت فلسطین افزوده است: جنایت مستمر (رژیم) اسرائیل بخشی از طرح‌های سیستماتیک با هدف تقسیم مسجد الاقصی، یهودی سازی آن و تحمیل کنترل و حاکمیت بر آن است و این مساله زنگ خطری است که مردم ما را بر آن می‌دارد تا مسئولیت‌ خود را در قبال آنچه اشغالگران در قبال بیت‌المقدس و مسجد الاقصی برنامه‌ریزی می‌کنند، بپذیرند.

گروه‌های مقاومت در پایان از مردم فلسطین خواسته است که حضور خود را در صحن‌های مسجد الاقصی افزایش و درگیری‌ها و مقابله با تجاوز دشمن صهیونیستی را گسترش دهند و با عملیات‌های قهرمانانه در قلب این رژیم، هزینه سیاست‌های جنایتکارانه را به این رژیم تحمیل کنند.

به گزارش ایرنا، «عمیت هالیفی» یکی از اعضای حزب راستگرای لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو طرحی را برای تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان و پایان دادن به تولیت خاندان هاشمی و کشور اردن بر این مسجد ارائه کرده است.

بر اساس طرحی که توسط این عضو کنست ارائه شده است، مسلمانان بخش جنوبی مسجد الاقصی از جمله نمازخانه القبلی و یهودیان نیز مناطق مرکزی و شمالی از جمله قبه الصخره را در اختیار خواهند داشت.

این نماینده صهیونیست به سایت خبری اسرائیلی «زمان اسرائیل» گفته است که برنامه او پایان دادن به تولیت خاندان هاشمی بر مسجد الاقصی است.

از سوی دیگر وزارت امور بیت المقدس فلسطینی در واکنش به این طرح، تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان را بسیار خطرناک دانست و آن را یک جنگ مذهبی توصیف کرد.

پربیننده ترین خبرها