گزارش العالم از درگیری های امروز در مرز لبنان با رژیم صهیونیستی+فیلم

جمعه 19 خرداد 1402 - 15:58

خبرنگار العالم در لبنان از آماده باش ارتش لبنان در خط آبی و نیز استقرار نظامیان صهیونیست در مجاورت تپه های مرزی کفر شوبا خبر داد.

العالم - لبنان

خبرنگار شبکه العالم در لبنان گزارش داد: ارتش لبنان در خط آبی میان مناطق آزاد شده و مناطق اشغالی لبنان در وضعیت آماده باش قرار دارد و همزمان نظامیان اشغالگر صهیونیست در مجاورت تپه های مرزی «کفر شوبا» مستقر شدند.

نیروهای ارتش لبنان در کنار نیروهای یونیفل به منظور جلوگیری از نزدیک شدن ارتش اشغالگر به سیم خاردارها، رد منطقه مستقر شدند. این سیم خاردارها را چند لحظه پیش مردم کفرشوبا و العرقوب از میان برداشتند و نظامیان اشغالگر در واکنش به این اقدام به وفور گاز اشک آور پرتاب کردند.

وی اشاره کرد که بر اثر این گازهای اشک آور بسیاری از شهروندان از جمله «علی فوانی» تصویربردار شبکه العالم مجروح شدند.

خبرنگار العالم افزود: ارتش لبنان مراقب است که اشغالگران کوچکترین حماقتی مرتکب نشوند.

تصاویر ارسالی نشان می دهد نظامیان رژیم اشغالگر یک تانک مرکاوا مستقر کردند. همچنین موانعی نصب کردند و هر از گاهی سعی می کنند به وضوح ظاهر شوند و سپس بلافاصله در پشت درختان یا سنگرهای خاکی پنهان می شوند.

وی توضیح داد که صبح امروز ده ها شهروند لبنانی از مزارع کفرشوبا و منطقه عرقوب به اینجا آمدند و به سمت اشغالگران سنگ پرتاب کردند و سیم خاردارها را برداشتند؛ رژیم صهیونیستی هنگام نصب این سیم خاردارها اندکی در داخل خط آبی نفوذ کرده بود؛ سپس ارتش لبنان برای آرام کردن شهروندان لبنانی وارد عمل شد و به منظور حفظ سلامت شهروندان، آنها را از این نقطه دور ساخت.

پربیننده ترین خبرها