در واکنش به حوادث کفرشوبا؛

نماینده حزب الله: مقاومت آماده رویارویی با هر تنشی از سوی رژیم اشغالگر است

نماینده حزب الله: مقاومت آماده رویارویی با هر تنشی از سوی رژیم اشغالگر است
جمعه 19 خرداد 1402 - 17:38

نماینده مجلس لبنان گفت: مقاومت حوادث تپه های کفرشوبا را از نزدیک و لحظه به لحظه دنبال می کند و خود را برای هرگونه تشدید تنش آماده کرده و هرگز به دشمن صهیونیست اجازه نخواهد داد که به تجاوزگری های خود ادامه دهد.

العالم - لبنان

"علی فیاض" عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت درمجلس نمایندگان لبنان روز جمعه در یک گفتگوی تلویزیونی گفت : اسرائیل می داند که ادامه تجاوز به خط قرمزها برایش هزینه خواهد داشت.

نظامیان اشغالگر صهیونیست امروز به سوی اهالی مناطق کفرشوبا والعرقوب در منطقه مرزی کفرشوبا که دراعتراض به تخریب اراضی شان توسط نیروهای این رژیم تظاهرات کرده بودند، حمله ور شدند و تظاهرکنندگان در واکنش به شلیک گاز اشک آور از سوی اشغالگران، به سوی آنان سنگ پرتاب کردند.

این درحالیست که نظامیان ارتش لبنان به طور گسترده در منقطه یاد شده مستقر شدند و دروضعیت رویارویی قرار گرفتند.

این درحالیست که سربازان سازمان ملل که درجنوب لبنان (یونیفل) مستقر هستند، صرفا به مشاهده اقدامات تجاوزکارانه دشمن اکتفا کردند و هیچ اقدامی دربرابر این تجاوزگری ها انجام ندادند وصرفا با در دست گرفتن پارچه نوشته ای، از دشمن اشغالگر خواستند که از خط موسوم به خط آبی تجاوز نکند.

دراین حال، تظاهرکنندگان به امات شیخ "حسن دلی " مفتی حاصیبا و مرجعیون برای اولین بار از زمان اشغال تپه های کفرشوبا ، نماز جمعه را برگزار کردند.

مسئولان لبنانی تعرض نظامیان صهیونیست به تظاهرکنندگان درکفرشوبا را محکوم کردند و ضمن تمجید از اهالی کفرشوبا و العرقوب و نیروها و افسران ارتش لبنان، مقاومت آنان و اهالی جنوب و اغلب لبنانی ها را که دربرابر اشغالگران مقاومت کردند، ستودند.

"کمال الخیر"، رئیس مرکز ملی در شمال لبنان هم ضمن تمجید از اهالی کفرشوبا و ارتش لبنان ، نقش نیروهای بین المللی مستقر درجنوب لبنان را درقبال تعرض های مکرر صهیونیست به لبنان زیرسوال برد.

وی در سخنانی درحضور هیات های مردمی در المنیه گفت: حمایت ارتش لبنان از اهالی کفرشوبا بر لزوم پایبندی به معادله ارتش، ملت و مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیست و طمع ورزی های آن در لبنان تاکید می کند زیرا تجربه ثابت کرده است که دشمن صهیونیست فقط زبان مقاومت را می فهمد.

الخیر تاکید کرد: مقاومت، تضمینی اساسی است که لبنانی ها در حمایت شدن در برابر دشمن به آن تاکید می کنند ، زیرا اگر مقاومت نبود، اکثر مناطق جنوب لبنان از لوث اشغالگران آزاد نمی شد و پس از این نیز با همت مقاومت ، همه اراضی لبنان در مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا آزاد خواهد شد.

اتحادیه کارگران فلسطین در لبنان نیز تعرض صهیونیست ها به کشاورزان و اهالی کفرشوبا و اراضی این منطقه را که تلاشی درجهت تکمیل سیاست مصادره اراضی اهالی و تعرض به صاحبان آن به شیوه خصمانه است، محکوم کرد.

این اتحادیه در بیانیه ای افزود: ادامه سیاست تجاوزگری و تعرض به اصحاب آن درمقابل جامعه بین الملل و همه موسسات بین المللی بدون هیچ مانعی اجرا می شود و نشان دهنده سیاست یک بام و دو هوای جامعه بین المللی است و جوامع عربی نیز در برابر این سیاست ها سکوت اختیار کرده است و به سمت عادی سازی با این رژیم گام برمی دارد. اما ملت ها همواره مخالفت خود را با اشکال مختلف عادی سازی با این رژیم اعلام کرده اند.

پربیننده ترین خبرها