احتمال اختلال در عملکرد توییتر/ امتناع توییتر از پرداخت هزینه‌های سرویس ابری گوگل

احتمال اختلال در عملکرد توییتر/ امتناع توییتر از پرداخت هزینه‌های سرویس ابری گوگل
يکشنبه 21 خرداد 1402 - 11:10

گزارشی تازه می‌گوید توییتر از پرداخت هزینه سرویس‌های گوگل کلاود سر باز زده است و این اتفاق می‌تواند بر عملکرد تیم‌های این شرکت اثر بگذارد.

العالم - فناوری

گزارشی تازه ادعا می‌کند که هم‌زمان با فرارسیدن موعد تمدید قرارداد توییتر با گوگل کلاود، این شرکت از پرداخت هزینه‌های این سرویس ابری سر باز زده است. درنتیجه این اتفاق می‌تواند امور تیم‌های اعتماد و ایمنی این پلتفرم را مختل کند.

به گزارش رویترز و به نقل از پلتفرمر، پیش از ورود ایلان ماسک به توییتر در سال گذشته، این شبکه اجتماعی قراردادی چندساله با گوگل امضا کرده بود تا از خدمات این شرکت برای امور مختلفی ازجمله مبارزه با اسپم و محافظت از اکانت‌ها استفاده کند. درنتیجه، حالا این اختلاف می‌تواند فعالیت‌های تیم اعتماد و ایمنی توییتر را دچار مشکل کند.

پلتفرمر جزئیاتی را درباره اثر این اختلاف بر عملکرد تیم‌های این شبکه اجتماعی منتشر نکرده است، بااین‌حال وب‌سایت اینفورمیشن می‌گوید توییتر حداقل از ماه مارس درحال تلاش برای مذاکره مجدد با گوگل بوده است.

توییتر با آمازون هم به مشکل خورده بود

توییتر برخی از سرویس‌های خود را روی سرورهای خودش و برخی از سرویس‌ها را روی پلتفرم‌های ابری آمازون و گوگل قرار داده است. بااین‌وجود، حتی آمازون هم در ماه مارس هشدار داده بود که به‌خاطر عدم پرداخت صورت‌حساب سرویس‌های وب این شرکت درزمینه رایانش ابری ممکن است هزینه تبلیغات خود را نپردازد.

از زمان تکمیل‌شدن معامله خرید توییتر توسط ایلان ماسک، این پلتفرم به‌طور چشمگیری تعداد کارمندان خود را کاهش داده است تا هزینه‌های کمتری بپردازد. ماسک همچنین دستور داده بود تا هزینه تجهیزات زیرساختی هم کاهش داده شود. یک منبع آگاه پارسال به رویترز گفته بود که مالک جدید توییتر می‌خواهد هزینه سرویس‌های زیرساختی حدود 1 میلیارد دلار کاهش یابد.

توییتر و گوگل هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند. البته توییتر تیم روابط‌عمومی ندارد و بعید به‌نظر می‌رسد که پاسخی دراین‌باره منتشر شود. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه اختلاف این دو شرکت بزرگ فناوری به چه خواهد انجامید.

دیجیاتو

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها