فرزندان شهدای هسته‌ای در محضر رهبر انقلاب؛

آرمیتا و علیرضا میهمان رهبر انقلاب، دیداری از جنس پدربزرگ و نوه

آرمیتا و علیرضا میهمان رهبر انقلاب، دیداری از جنس پدربزرگ و نوه
يکشنبه 21 خرداد 1402 - 17:02

صنعت هسته‌ای کشور امروز در حسینیه امام خمینی (ره) آخرین دستاوردهای دانش هسته‌ای حاصل تلاش بی‌وقفه متخصصان و محققان در حوزه‌های پزشکی، دارویی، صنعتی، کشاورزی و غذایی، انرژی، آب و ساخت نیروگاه و زمین‌شناسی را در محضر رهبر انقلاب به نمایش گذاشت.

العالم - ایران

در این دیدار محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و جمعی از مدیران و کارکنان این سازمان حضور داشتند و اسلامی درباره آخرین دستاوردهای این سازمان توضیحاتی به رهبر انقلاب ارایه کرد.

اما این دیدار جدای از اهمیت آن به لحاظ به نمایش گذاشتن آخرین و مهمترین دستاوردهای دانش هسته‌ای محققان کشورمان، یک حاشیه پررنگ داشت و آن حضور علیرضا احمدی روشن فرزند شهید مصطفی احمدی روشن و آرمیتا رضایی نژاد فرزند شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشورمان در حسینیه امام خمینی (ره) بود.

رهبر معظم انقلاب در پایان دیدار خود با کارکنان صنعت هسته ای در یک فضای صمیمانه و خارج از تشریفات مرسوم پذیرای این دو نوجوان بود و با آنها خوش و بش و احوالپرسی پدرانه‌ای داشت.

علیرضا احمدی روشن فرزند شهید مصطفی احمدی روشن دانشمند نخبه جوان که ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ حین عزیمت به محل کار بر اثر انفجار یک بمب مغناطیسی به فیض شهادت نائل آمد، امروز و در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در کنار پدربزرگش حضور داشت و در ادامه دیداری انجام شد با رهبر انقلاب از جنس پدربزرگ و نوه، خوش و بش پدرانه و تواضع نوه در برابر پدربزرگ.

این دیدار صمیمانه اینگونه آغاز شد:

رهبر انقلاب: احوال شما چطور است آقا جان؟ ماشاء الله ماشاء الله. خدا ان شاالله شما را حفظ کند.

علیرضا: خیلی ممنون

رهبر انقلاب: شما به نظرم یک سال از آرمیتا کوچک تر هستید؟

علیرضا: بله.

رهبر انقلاب: کلاس چندید شما ؟

علیرضا: من امسال می رم دهم.

رهبر انقلاب: خدا ان شاالله شما را حفظ کند. پدربزرگ چطورن؟

علیرضا: خوبن.

رهبر انقلاب: خوبن؟اینجاها نیست؟

علیرضا: چرا هستن پایینن.

film

در ادامه آرمیتا رضایی نژاد فرزند شهید داریوش رضایی نژاد که حادثه تروریستی اول مرداد سال ۱۳۹۰ در تهران در مقابل دیدگان همسر و فرزند خردسالش (آرمیتا) به شهادت رسید و رهبر انقلاب وی را در زمانی که دختری خردسال بود، دیده بودند نیز امروز میهمان حسینیه امام خمینی (ره) بود، او که همراه مادر به محضر رهبر انقلاب آمده بود، گفت و گویی از جنس نوه و پدربزرگ داشت و ابراز احساسات خود از دیدار آقا را اینگونه بیان کرد:

رهبر انقلاب: آرمیتا احوالت چطوره خانم؟ چرا خودت رو معرفی نمی‌کنی؟

آرمیتا: خیلی مشتاق دیدارتان بودم.

رهبر انقلاب: زنده‌باشید خانم. ماشاءالله ماشاءالله

آرمیتا: سلامت باشید.

رهبر انقلاب خطاب به مادر آرمیتا: شما حالتان خوب است خانم؟

مادر آرمیتا: متشکرم. سلامت باشید حضرت آقا. خیلی خوشحالم خدمتتان می‌رسیم.

رهبر انقلاب: شما الان دبیرستان می‌روید؟

آرمیتا: بله. پایه دهم هستم.

به گزارش ایرنا، در ادامه رییس سازمان انرژی اتمی این نکته را به رهبر انقلاب بیان کرد که آرمیتا رضایی نژاد در سفر اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی سخنرانی موثری به زبان انگلیسی در حضور رافائل گروسی داشت و وی را تحت تاثیر قرار داد.

رهبر انقلاب: ماشاءالله ماشاءالله. معلوم است دختر آن پدر و این مادر؛ خدا انشاءالله حفظتان کند. خوشحال شدم شما را دیدم.

مادر آرمیتا: خیلی دعا بفرمایید.

22222

پربیننده ترین خبرها