فراخوان اعتصاب غذای اسرای فلسطینی برای «انقلاب آزادی»

فراخوان اعتصاب غذای اسرای فلسطینی برای «انقلاب آزادی»
يکشنبه 21 خرداد 1402 - 21:20

اسیران فلسطینی ، از داخل زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل و از پشت میله های زندان، خود را برای انقلاب آزادی آماده می کنند.

العالمفلسطین

به گزارش العالم، کمیته زندانیان اداری فلسطین از زندانیان خواسته است هجدهم ماه جاری دست به اعتصاب غذای آزاد بزنند.

این کمیته خاطرنشان کرده که این فراخوان در تمام زندان هایی که زندانیان فلسطینی تحت عنوان بازداشت موقت یا بازداشت اداری در آنها نگهداری می شوند برقرار خواهد بود، در همین حال گفته شده که صدها اسیر فلسطینی در این اعتصاب شرکت خواهند کرد.

اعتصاب اسرای فلسطینیاین کمیته تصریح کرد: خواسته اصلی زندانیان در این کارزار پایان دادن به اقدام مجرمانه بازداشت های خودسرانه اداری است که طی چند ماه گذشته به طرز بی سابقه ای از سوی رژیم صهیونیستی افزایش یافته است که منجر به افزایش تعداد زندانیان اداری به حدود 1100 نفر شده است. علاوه بر این، دادگاه های رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری بیش از 1300 حکم بازداشت علیه فلسطینیان صادر کرد است.

باشگاه اسرای فلسطینی تاکید کرد دستگاههای رژیم صهیونیستی به دلیل اعلام اعتصاب، احضار و تهدید گروهی از زندانیان اداری را آغاز کرد.

این کمیته تصریح کرد: هدف رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دادن زندانیان برای منصرف کردن آنها از اعتصاب غذاست که در صورت عقب نشینی از اعتصاب، دستور جدیدی علیه آنها صادر نخواهد شد یا بازداشت اداری آنها تمدید نمی شود برخی منابع فلسطینی تاکید کردند همه این وعده ها ساختگی و غیر واقعی است.

مقامات اشغالگر می خواهند از طریق اقدام خودسرانه بازداشت اداری، در چارچوب نظام آپارتاید تحمیل شده توسط اشغالگران در سطوح مختلف، کنترل و نظارت بیشتری بر جامعه فلسطین داشته باشند.

مقامات رژیم اشغالگر همچنین به بهانه داشتن پرونده محرمانه و به عنوان اقدام تلافی جویانه بر اساس قانون اضطراری که از قیمومیت بریتانیا به ارث برده است، برای افرادی که به علت نداشتن سند و مدرک جرم، نمی توانند علیه آنها کیفرخواست تنظیم کنند، به بازداشت اداری متوسل می شوند. دادگاه ها نیز با تصمیمات خود از طریق اجرای دستورات سازمان اطلاعات اشغالگری در تثبیت این جرم و اقدام خودسرانه شریک هستند.

پربیننده ترین خبرها