گزارش العالم از تخریب اراضی زراعی در حومه حلب توسط گروه های مسلح

سه شنبه 23 خرداد 1402 - 23:02

گروههای مسلح در سوریه همزمان با فصل برداشت گندم در حلب حملات برنامه ریزی شده خود برای تخریب اراضی زراعی در حومه شمالی حلب را آغاز می کنند.

العالمسوریه

گروههای مزبور با این اقدام تنها منبع درآمد اهالی را نابود می کنند. کشاورزی یکی از پایه های اقتصاد سوریه است که در جریان جنگ بسیار آسیب دید و اکنون با افزایش قیمت سوخت و تجهیزات کشاورزی ناشی از تحریم های آمریکایی با کاهش تولید مواجه شده است.

یک کشاورز سوری به خبرنگار العالم گفت: گروههای مسلح در حومه حلب هر روز زمین های ما را گلوله باران می کنند که باعث وارد شدن خسارات گسترده به محصولات کشاورزی می شود.

کشاور دیگری نیز اظهار داشت: مشکلات زیاد است و هزینه کشاورزی به خاطر کمبود کود، گرانی گازوئیل، و مسائل دیگر بسیار افزایش یافته است.

کشاورز دیگری نیز به خبرنگار العالم گفت: تحریم های اقتصادی بر کشاورزی اثر گذاشته مانند گرانی گازوئیل، کود، و هزینه لوازم کشاورزی که باعث شده مثلا برخی از کشاورزان به خاطر نبود صرفه اقتصادی به جای 10 هکتار فقط یک هکتار زمین را بکارند و همین باعث کاهش تولید و گرانی محصولات شده است.

کشورهای پشتیبان گروههای تروریستی که در سطح نظامی در سوریه با شکست مواجه شده اند اینبار ضمن افزایش تحریم های اقتصادی، این گروهها را مامور تخریب اراضی کشاورزی و آتش زدن محصولات کشاورزی کرده اند که تنها طرف زیان دیده از آن مردم سوریه هستند.

پربیننده ترین خبرها