پژوهشگر سیاسی عرب در گفت وگو با العالم مطرح کرد:

پشت پرده حوادث شمال سوریه و پنهانکاری در ماجرای سقوط بالگرد آمریکایی

چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 10:12

یک پژوهشگر مسائل سیاسی گفت: نمودهای مقاومت مردمی سوریه – که اغلب از عشایر عربی تشکیل شده است - از چند ماه پیش در بسیاری از نقاط این کشور برای مقابله با نظامیان آمریکایی در شمال شرق سوریه آشکار شده است.

العالم _ سوریه

سمیر حسن در گفت و گو با شبکه خبری العالم با اشاره به پشت پرده فعالیت توطئه آمیز آمریکا در سوریه اظهار داشت: ارتش آمریکا گروه های مسلح را از التنف و از سایر مناطق تحت محاصره مجددا فعال کرده و آنها را برای مقابله با مقاومت مردمی آموزش داده و تجهیز کرده است که نشان دهنده تشدید تنش آمریکایی ها در سوریه به ویژه در شمال آن است.

وی تصریح کرد: سانحه مرموز سقوط هلیکوپتر آمریکایی که به مجروح شدن 22 نظامی آمریکایی منجر شد، نگاه ها را به ظهور یک جنبش بزرگ مردمی سوریه در آن منطقه برای مقابله با آمریکا معطوف و این سوال را مطرح می کند که چه اتفاقی افتاده است که آمریکایی ها آنجا برای مقابله با مقاومت مردمی میان طوایف منطقه فعال شده اند به ویژه با افزایش ایده بیداری مردمی و جایگزینی کردهایی که با پروژه آمریکایی کار می کردند با فرزندان عشایر.

این پژوهشگر عرب مسائل سیاسی در خصوص سرنگونی هلیکوپتر آمریکایی در سوربه خاطرنشان کرد، با وجود تداوم تحرکات مرموز آمریکا در شمال سوریه و تعمد آنها در مبهم گذاشتن اتفاق اخیر و مسکوت گذاشتن جزئیات آن، بینی می شود چنین حوادثی تکرار شود.

این پژوهشگر سیاسی خاطرنشان کرد: با وجود انکار آمریکایی ها و فاش نکردن آنچه که در شمال سوریه در حال رخ دادن است، به نظر می رسد اقدامات زیادی از سوی مقاومت مردمی سوریه برای مقابله با آمریکایی‌ها انجام شده که تا کنون درباره آن صحبتی نشده و از سوی آمریکایی ها مسکوت مانده است.

پربیننده ترین خبرها