فراکسیون مقاومت: وقت آن است که مخالفان فرنجیه دست از مخالفت بردارند

چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 14:46

پس از شکست گمانه زنی ها درمورد سقوط سلیمان فرنجیه در جریان رای گیری در پارلمان لبنان، یک نماینده فراکسیون مقاومت، از مخالفان فرنجیه خواست از خر شیطان پیاده شده، دست از مخالفت بردارند و وارد گفتگو شوند.

العالم _ لبنان

ایهاب حماده نماینده فراکسیون الوفاء وابسته به مقاومت، در حاشیه پایان نشست امروز پارلمان لبنان در خصوص رای گیری برای انتخاب رییس جمهور این کشور که برای دوازدهمین مرتبه با شکست مواجه شد، در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: آنچه طرفداران سلیمان فرنجیه را گرد هم آورد، دیدگاه ها و راهبردها بود و آنچه دیگران را گرد هم آورد، فقط برای سرنگونی سلیمان فرنجیه بود و با این ذهنیت بدخواهانه و تنگ نظرانه نمی توانیم به پروژه نجات لبنان و پر کردن خلاء سیاسی در زمینه انتخاب رییس جمهور برسیم.

در جلسه امروز (چهارشنبه) پارلمان لبنان رقابت بین دو نامزد تصدی پست ریاست جمهوری یعنی «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده و مورد حمایت حزب الله و جنبش امل و هم پیمانان آنها و جهاد ازعور نامزد جریان ملی آزاد لبنان و جناح مخالفان بود.

ایهاب حماده با بیان اینکه لبنان در مرحله بعدی برای تنظیم مجدد امور و عبور از بحران انتخاب رئیس جمهوری اقدام خواهد کرد، تاکید کرد که سرنوشت لبنانی ها، گفت و گو و تفاهم است و لبنان فقط با گفتگو و تفاهم موفق خواهد شد.

این نماینده فراکسیون الوفاء وابسته به مقاومت گفت: بعد از این که روند انتخاباتی (انتخابات پارلمانی) به نتیجه رسید، ما بیش از همگان برای گفت‌ و گو و تفاهم آماده و بیش از همه متعهد هستیم که گفت‌ و گو نتیجه دهد و بهتر است مخالفان دست از مخالفت بردارند و با ما وارد گفتگو شوند.

جلسه امروز (چهارشنبه) پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور پس از اتمام رای گیری و شکست در زمینه پر کردن خلاء ریاست جمهوری، پایان یافت.

نتایج رای گیری پارلمان لبنان حاکی است که سلیمان فرنجیه، 51 رای، جهاد ازعور 59 رای از آرای نمایندگان مجلس را کسب کردند.

همچنین هفت نماینده نام «زیاد بارود» وزیر سابق لبنان، هفت نماینده هم نام «لبنان الجدید» و دو نماینده نام «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان را به صندوق انداختند، یک رای نیز سفید به صندوق انداخته شد و یک رای هم باطل اعلام شد.

پربیننده ترین خبرها