گزارش العالم از محاصره شهرک یعبد توسط نظامیان صهیونیست+ویدئو

چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 21:52

اشغالگران رژیم صهیونیستی برای دومین روز پیاپی به محاصره شهرک یعبد در جنوب غربی جنین ادامه دادند و تمامی ورودی های منتهی به آن را بستند.

العالم _ فلسطین

نظامیان اسرائیلی دو مرکز ایست بازرسی برطعه و دوتان را بسته و تمامی راه های منتهی به یعبد را با تپه های خاکی مسدود کرده اند. نیروهای اشغالگر دوربین های نظارتی را در اختیار گرفته اند. همزمان با تشدید محاصره شهرک یعبد، نیروهای اشغالگر مانع دسترسی دانش آموزان دبیرستانی به مدارس خود برای شرکت در امتحانات می شوند.

خبرنگار العالم گفت: این نهمین ورودی شهرک یعبد است که اشغالگران رژیم صهیونیستی به بهانه جست و جوی عامل تیراندازی روز گذشته به سمت خودروی شهرک نشینان در شهرک یعبد بسته اند. در این تیراندازی یک شهرک نشین و چهار نظامی اسرائیلی مجروح شدند. گروهی از شهروندان فلسطینی تلاش دارند نظامیان اسرائیلی را متقاعد کنند اجازه دهند آنان به خانه های خود بروند.

"رامی کمیل" تاجر فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: یعبد از جمله مناطقی است که برای فروش به آن می رویم اما همانطور که می بینید، ورود و خروج از آن ممنوع است و هیچکس نمی داند چه خبر است.

حتی راه های فرعی نیز به دست نظامیان اشغالگر با موانع خاکی بسته شده است تا وسایل نقلیه امکان ورود و خروج به شهرک را نداشته باشند و این امر به فلج شدن رفت و آمد شهروندان به ویژه دانش آموزان دبیرستانی منجر شده بود که باعث شده رفتن آنها به مدرسه برای شرکت در امتحانات بیش از حد معمول زمان ببرد.

"فداء الکیلانی" دانش آموز دبیرستانی گفت: نیروهای اسرائیلی همه راه ها را بسته اند و در نتیجه نمی توان با وسیله نقلیه برای امتحانات پایانی حضور یافت و باید با پای پیاده به دبیرستان برویم که زمان زیادی می برد و گاه دیر به امتحان می رسیم.

شهرک یعبد از روز گذشته در پی حمله نظامیان صهیونیست و محاصره آن شاهد درگیری هایی است. صهیونیست ها در این درگیری ها شماری را دستگیر کرده اند و همچنان در جستجوی عامل یا عاملان تیراندازی حوالی پاسگاه اریحا هستند.

"غسان قبها" رئیس شورای شهرک یعبد گفت: روز گذشته تعدادی خودرو توانستند وارد شهرک و دیگر مناطق شوند اما امروز همه راه ها به طور کامل بسته شد و در نتیجه هزاران کارگر و فروشنده با مشکل مواجه شدند.

در همین حال شهروندان فلسطینی توانستند خودرویی را که اشغالگران ادعا می‌کنند تیراندازی از داخل آن انجام شده است، بسوزانند. صهیونیست ها با این حال خودروی سوخته را در اختیار گرفتند.

پربیننده ترین خبرها