گزارش خبرنگار العالم از خانواده فلسطینی در قدس که تهدید به آوارگی شدند+ ویدیو

پنج‌شنبه 25 خرداد 1402 - 09:02

خانه حاجیه «نورا غیث صب لبن» و همسرش در قدس مستقیماً مشرف به مسجد الاقصی است و این خانواده بیش از 50 سال در آن زندگی کرده اند اما اشغالگران صهیونیست برای حفظ منافع شهرک نشینان، تصمیم به آواره کردن اجباری آنها گرفته اند.

العالم - فلسطین اشغالی

«خضر شاهین» خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی گزارش داد که حاجیه «نورا غیث صب لبن» هر لحظه منتظر است نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی با یورش به منزلش، او را از خانه خود، پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگش بیرون کنند و خانه اش را به نفع شهرک نشینان مصادره و تخلیه کنند.

نورا صدای خنده های رهگذرانی را که در دوران کودکی و جوانی وی از محله «خالدیه» و کوچه های «السرایا» در شهرک قدیم قدس اشغالی عبور می کردند، به خاطر می آورد.

حاجیه ام احمد، صاحب این خانه قدیمی و تاریخی، آن را از پدرانش به ارث برده، در آن سالها زندگی کرده، ازدواج کرده، صاحب فرزند و نوه شده که هم اکنون در این خانه قدیمی بازی می کنند اما این لحظات خوش به زودی با تصمیم ناعادلانه نظامیان رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت.

در تمام مدت مصاحبه، نگاه ام احمد به مسجد الاقصی دوخته شده که سالها هر روز صبح از پنجره اش به آن نگاه کرده است. او نمی تواند تصور کند که وی را از منزلش بیرون کنند. پس از آواره کردن نورا، چه اتفاقی برای خانه‌اش می‌افتد؟ خانه اش به دست چه کسانی خواهد افتاد؟ اما او امید دارد روزی به منزلش برگردد درست همانطور که فلسطین به صاحبانش باز خواهد گشت.

خانه نورا در معرض خطر تخلیه قرار گرفته است و پیشتر تعدادی از خانه های مجاور نیز به زور اسلحه تخلیه شده و غریبه ها در آن ساکن شده اند. این خانه در قلب شهرک قدیمی و بازارهای آن واقع شده است و تنها چند متر با صحن های مسجد الاقصی فاصله دارد.

پربیننده ترین خبرها