ادامه درگیری‌ها در مرزهای آذربایجان و ارمنستان

ادامه درگیری‌ها در مرزهای آذربایجان و ارمنستان
پنج‌شنبه 25 خرداد 1402 - 16:34

درگیری پراکنده نظامی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان که روز گذشته آغاز شده بود، امروز پنجشنبه نیز در دو منطقه گوروس و لاچین ادامه یافت.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری ریپورت جمهوری آذربایجان، مقامات باکو مدعی گلوله باران مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان در نواحی مرزی کشور خود از سوی نظامیان ارمنی مستقر در شهرک دیغ منطقه گوروس با استفاده از انواع سلاح‌های کالیبر بزرگ از جمله خمپاره شدند.

بنا به ادعای این رسانه، یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان امروز مواضع ارتش آذربایجان در مرز دو کشور را گلوله باران کردند و نیروهای آذربایجان نیز دست به اقدامات تلافی جویانه و متقابل زدند.

خبرگزاری ریپورت بدون اشاره به تلفات و خسارات این درگیری نظامی اعلام کرد: نیروهای ارمنستان امروز صبح، منطقه‌ای دیگر و پاسگاه گذر مرزی ایجاد شده در مرز لاچین آذربایجان را با انواع سلاح گرم هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک سرباز سرویس مرزی دولتی جمهوری آذربایجان زخمی شد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پی این درگیری نظامی با صدور بیانیه‌ای، طرف ارمنی را عامل آغاز این درگیری اعلام کرد و مدعی شد: از اقدامات تحریک آمیز نظامی ارمنستان قاطعانه جلوگیری خواهد شد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان درباره اقدام نظامی ارمنستان علیه آذربایجان در مرز لاچین اعلام کرد: تلاش طرف ارمنی برای جلوگیری از ادغام مجدد ساکنان ارمنی منطقه قره باغ با جامعه آذربایجان شکست خواهد خورد.

دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان همچنین در این بیانیه خود از جامعه جهانی ‌خواست که اقدامات تحریک آمیز نظامی طرف ارمنی را به شدت محکوم کند و ارمنستان را از اقدامات تهاجمی باز دارد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، اقدام نظامی ارمنستان در مرز را موجب تهدید صلح و ثبات در منطقه عنوان کرد و مدعی شد: این اقدام نظامی علاوه بر تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی آذربایجان، با هدف جلوگیری از عملیات موفقیت‌آمیز ایجاد گذرگاه مرزی در سمت آذربایجان، عبور امن، آزاد و بدون مانع ساکنان ارمنی منطقه قره باغ انجام شده است.

دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان در بیانیه خود مدعی شد: تردد ساکنان ارمنی منطقه قره باغ از طریق جاده لاچین بدون مانع ادامه دارد ولی ارمنستان نمی تواند تردد آزاد ساکنان ارمنی از گذرگاه لاچین را هضم کند و به همین علت، دست به تحریک و اقدام نظامی می زند.

به گزارش ایرنا، باکو این درگیری مرزی را موجب برهم خوردن روند مذاکرات صلح آغاز شده بین دو کشور خواند.

منابع خبری روز گذشته نیز اعلام کردند که در منطقه مرزی صدرک جمهوری خودمختار نخجوان و حوالی شهر شوشا در قره باغ نیز درگیری نظامی بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داده است.

پربیننده ترین خبرها