گوترش: امیدوارم گفتگوهای روسیه و آفریقا نتایج مثبتی داشته باشد

گوترش: امیدوارم گفتگوهای روسیه و آفریقا نتایج مثبتی داشته باشد
جمعه 26 خرداد 1402 - 01:42

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد: گفتگوها میان ولادیمیر پوتین و اتحادیه آفریقا نتایج مثبتی در خصوص طرح صادرات غلات اوکراین و صادرات غذا و کود روسیه داشته باشد.

العالم-آمریکا

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: اگر آمریکا و چین در زمینه تغییرات اقلیمی با یکدیگر همکاری نکنند، حل این مساله امکان پذیر نخواهد بود. دو کشور باید راهکاری مشابه در این زمینه داشته باشند و این امر اهمیت دارد.

گوترش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که کشورهایی مانند ایران که بخشی از توافق پاریس نیستند، در مواجهه با تاثیرات گرمایش زمین چه گزینه هایی دارند؟ گفت که صنایع فعال در زمینه سوخت های فسیلی باید همکاری لازم را داشته باشند اما حرکت از سوخت های فسیلی به سمت انرژی تجدید پذیر باید عادلانه و یکسان باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: روسیه در حال بررسی خروج از توافق صادرات غلات دریای سیاه است.

رئیس جمهور روسیه در نشستی با حضور خبرنگاران حوزه نظامی افزود که بیشتر غلات اوکراین، بر خلاف توافقات، به کشورهای کاملاً مرفه اتحادیه اروپا می‌رود. وی تاکید کرد: ما از این موضوع آگاه هستیم. ما به منظور حمایت از کشورهای در حال توسعه و دوستانمان و به منظور لغو تحریم‌ها بر بخش کشاورزی روسیه با این توافق موافقت کردیم. ما یک بار دیگر فریب خوردیم "

وی ادامه داد، تقریباً هیچ محموله غلات اوکراینی به کشورهای آفریقایی نمی‌رسد.

غرب تلاش می‌کند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را برای ناامنی غذایی میلیون‌ها نفر در جهان سرزنش کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها