لاوروف: کشورهای حاشیه خلیج فارس با تحریم‌های غرب همراهی نکردند

لاوروف: کشورهای حاشیه خلیج فارس با تحریم‌های غرب همراهی نکردند
شنبه 27 خرداد 1402 - 03:55

وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورهای غربی، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را تحت فشار قرار داده بودند تا به تحریم‌ها علیه روسیه بپیوندند اما این فشارها با نتیجه همراه نبوده است.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که کشورهای غربی، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را تحت فشار قرار داده بودند تا به تحریم‌ها علیه روسیه بپیوندند اما این فشارها با نتیجه همراه نبوده است.

وی که این سخنان را در حاشیه نشست اقتصادی سنت پترزبورگ و در مصاحبه با آر تی مطرح می‌کرد، افزود: «کشورهای غربی، کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحت فشار قرار داده بوده تا روابطشان با روسیه را کاهش دهند اما واقعیت آن است که هیچکدام از این تلاش‌ها با نتیجه همراه نبوده است».

تحریم کشورهای غربی علیه روسیه در حالی اعمال می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چند روز پیش گفته بود که علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

سرگئی لاوروف نیز پیشتر با اشاره به باج ندادن بسیاری از کشورهای جهان به غرب برای تحریم روسیه گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها