کمین مقاومت برای نظامیان صهیونیست در جنین، معادلات را تغییر داد

دوشنبه 29 خرداد 1402 - 15:10

در حمله نظامیان اشغالگر به شهر جنین در شمال کرانه باختری، چهار فلسطینی به شهادت رسیدند و چهل و پنج نفر دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر، ارتش رژیم اشغالگر اعتراف کرد که کمین نیروهای مقاومت برای خودروی نظامی آنها در جنین منجر به مجروح شدن هفت تن از نظامیانش شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، نیروهای مقاومت فلسطین، با ایجاد کمین برای خودروی زرهی نظامیان صهیونیستی که صبج امروز (دوشنبه) با ده‌ها خودروی نظامی به جنین در شمال کرانه باختری حمله کرده بودند، ضربات سنگینی به آنها وارد کردند.

درهمین حال رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی با یک کمین برنامه‌ریزی شده نیروهای مقاومت در جنین غافلگیر شدند که بر اساس اعترافات ارتش اشغالگر منجر به زخمی شدن تعدادی از نظامیان و انهدام خودروی زرهی آنها شد.

این منابع با اشاره به اعزام یک هلیکوپتر آپاچی برای انتقال مجروحان صهیونیست به بیمارستانی در حیفا، اظهار داشتند که آنچه در جنین رخ داد یک حادثه بسیار استثنایی بود که نیروی هوایی را به انجام عملیات نجات واداشت.

این کمین پس از آن صورت گرفت که نیروهای اشغالگر به شهر جنین و اردوگاه آن وحشیانه حمله کردند اما با واکنش بی سابقه مقاومت روبرو شدند. درگیری‌های شدید بین دو طرف، بمباران هوایی و پرواز بالگردهای نظامی منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد.

کلیپ های ویدئویی نشان می دهد که هلیکوپترهای نظامی خانه ای مسکونی را در نزدیکی مسجد «الجابریات» در جنین برای اولین بار پس از نبرد 2002 در اردوگاه جنین هدف حمله موشکی قرار دادند.

گردان قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای از عملیات «باس الاحرار» (قدرت آزادگان) برای پاسخ به تجاوزات اشغالگران به جنین خبر داد و تاکید کرد آنچه دشمن مشاهده کرد تنها بخش کوچکی از پاسخ رزمندگان مقاومت به جنایت امروز بود.

داوود شهاب رهبر جهاد اسلامی گفت: مقاومت در جنین، بیان واقعی مردم فلسطین و وضعیت مقاومت و مقابله با اشغالگران است.
حازم قاسم سخنگوی حماس نیز گفت که مقاومت در کرانه باختری مستحکم، قوی و شکست ناپذیر است و تا پیروزی کامل بر اشغالگران در جنین ادامه دارد.

کارشناسان نظامی اسرائیل پیشرفت عملکرد مقاومت فلسطین در جنین را تایید و خاطرنشان کردند که در صورت اتخاذ تصمیم برای انجام عملیات نظامی گسترده در جنین، استفاده از بمب های دست ساز توسط مقاومت یکی از موضوعاتی است که نظامیان این رژیم باید روی آن متمرکز شوند.

پربیننده ترین خبرها