در گفتگوی اختصاصی با العالم مطرح شد؛

ماجرای خطرناکترین نیروی حزب الله در آمریکا چیست؟

دوشنبه 29 خرداد 1402 - 19:54

 محمد حمود که پس از گذشت 23 سال از زندانهای آمریکا آزاد شد به عنوان خطرناکترین نیروی حزب الله لبنان در آمریکا توصیف شده است.

العالم لبنان

وی در گفتگویی در برنامه "ضیف و حوار" شبکه خبری العالم تحت عنوان "نقض حقوق بشر در آمریکا" گفت که لبنان را به دنبال زندگی بهتر در کشورهای غربی ترک کرد و به آمریکا رفت و با دو برادرش در آنجا زندگی کرد.

حمود ادامه داد که جوانان مسلمان در آنجا یک محفل اسلامی ایجاد کرده بودند. البته این محفل اسلامی از دهه هشتاد قرن بیستم یعنی قبل از آمدن او به آمریکا، دایر بود. اما او بیشتر از بقیه در محافل شرکت می کرد و همین باعث شد دیگران فکر کنند که وابسته به حزب الله است، به رغم آن که این محفل از بحث سیاسی یا اتخاذ هر موضع سیاسی منع شده بود.

وی افزود که چون لبنانی است، طبیعی بود که درباره مسائل سیاسی و اوضاع لبنان بحث کند لذا دولت آمریکا فکر کرد این یک هسته حزب الله در آمریکا است، به همین دلیل، خانه او توسط افراد نقابدار مورد حمله واقع و وی بازداشت شد و پس از آن بود که دادستانی به رسانه های گروهی اعلام کرد یک هسته که از حزب الله حمایت مالی می کرده و رهبر آن حمود بوده، دستگیر شده است. اما دولت آمریکا نتوانست هیچ دلیلی پیدا کند که ثابت کند برای حزب الله پول می فرستاده است.

پربیننده ترین خبرها