آغاز به کار بیستمین نشست آستانه درباره سوریه

آغاز به کار بیستمین نشست آستانه درباره سوریه
سه شنبه 30 خرداد 1402 - 11:32

بیستمین نشست بین المللی سوریه در قالب طرح آستانه امروز در پایتخت قزاقستان کار خود را آغاز کرد.

العالم - سوریه

هیأتی از سوریه به ریاست دکتر ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه این کشور و هیأت هایی از کشورهای ضامن فرآیند آستانه یعنی روسیه، ایران و ترکیه در این نشست شرکت می کنند. ریاست هیئت روسی را میخاییل بوگدانف، نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و ریاست هیأت ایرانی را علی اصغر خاجی، معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی بر عهده دارند.

این نشست دو روز به طول می انجامد و انتظار می رود نمایندگانی از سازمان ملل و کشورهای همسایه سوریه یعنی لبنان، عراق و اردن به عنوان ناظر در این نشست حضور یابند.

وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که موضوع نشست کنونی، تغییرات اوضاع منطقه با محوریت سوریه و اوضاع انسانی در این کشور و تلاش برای حل بحران و مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و بازسازی سوریه و تأمین شرایط لازم برای بازگشت آوارگان است.

در نخستین روز این نشست دیدارهای دوجانبه و سه جانبه ای بین هیأت های شرکت کننده برگزار می شود و در روز دوم اندکی قبل از برگزاری نشست اصلی، رایزنی ها ادامه می یابند و در نهایت کنفرانس های مطبوعاتی برگزار می شوند.

آخرین نشست، نوزدهمین نشست در قالب طرح آستانه بود که در روزهای 22 و 23 نوامبر 2022 در پایتخت قزاقستان برگزار شد و در بیانیه پایانی آن، بر پایبندی به حاکمیت وتمامیت ارضی سوریه تأکید شده بود.

پربیننده ترین خبرها