پژوهش جدید : چرت زدن منظم برای سلامت مغز مفید است

پژوهش جدید : چرت زدن منظم برای سلامت مغز مفید است
سه شنبه 30 خرداد 1402 - 12:13

پیشتر نیز پژوهش‌ها نشان داده بود افرادی که چرت کوتاهی دارند، در آزمون‌های شناختی در ساعات بعد از آن عملکردی بهتر را به نمایش می‌گذارند.

العالم - گوناگون

به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که چرت زدن منظم در طول روز می‌تواند برای سلامت مغز مفید باشد.

یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه یو‌سی‌ال و دانشگاه جمهوری اروگوئه انجام شد، نشان داد چرت زدن در طول روز می‌تواند سرعت کوچک شدن مغز را با افزایش سن، کاهش دهد.
پژوهشگران امیدوارند یافته‌های آنها در مورد فواید خواب در طول روز برای سلامتی، نکات منفی مرتبط با چرت زدن در طول روز را کاهش دهد. این مطالعه نشان داد میانگین تفاوت در حجم مغز افرادی که در طول روز به طور منظم چرت می‌زنند و افرادی که چرت نمی‌زنند، معادل ۲.۶ تا ۶.۵ سال - سن - است. پژوهش یادشده که در نشریه Sleep Health (سلامت خواب) منتشر شد، داده‌های افراد 40 تا 69 ساله را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.
پژوهشگران با استفاده از داده‌های 378 هزار و 932 نفر از مطالعه Biobank انگلستان، معیارهای سلامت مغز افرادی را که از نظر ژنتیکی مستعد چرت زدن هستند، با افرادی که این قابلیت ژنتیکی را ندارند مقایسه کردند.
آنها دریافتند به طور کلی، افرادی که بیشتر چرت می‌زنند، حجم مغزشان بیشتر است.
پیشتر نیز تحقیقات نشان داده بود افرادی که چرت کوتاهی دارند، در آزمون‌های شناختی در ساعات بعد از آن نسبت به افرادی که چرت نمی‌زنند، بهتر عمل می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها