هند: در جنگ روسیه با اوکراین بی‌طرف هستیم

 هند: در جنگ روسیه با اوکراین بی‌طرف هستیم
چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 02:35

نخست وزیر هند در آستانه سفر به آمریکا در گفت‌و‌گو با یک روزنامه آمریکایی بر بی طرفی کشورش در جنگ روسیه با اوکراین تأکید کرد.

العالم - آسیا

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند روز سه شنبه در آستانه سفر به واشنگتن در گفت‌و‌گو با یک روزنامه آمریکایی بر بی‌طرفی کشورش در جنگ روسیه با اوکراین و ضرورت ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای خاتمه این درگیری تأکید کرد.

مودی در گفت‌و‌گویی با روزنامه «وال استریت ژورنال» که در دفتر ریاست جمهوری این کشور در دهلی نو انجام شد گفت که هند در درگیری‌های روسیه و اوکراین طرفدار صلح است.

مودی اظهار داشت: «بعضی‌ها می‌گویند ما بی‌طرف هستیم. اما ما بی‌طرف نیستیم. ما طرف صلح هستیم.»

نخست وزیر هند در ادامه مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: «فکر می‌کنم موقعیت هند به خوبی در تمام جهان شناخته شده و به خوبی درک شده است. جهان اطمینان کامل دارد که مهمترین اولویت هند صلح است.»

مودی افزود: «همه کشورها باید به قوانین بین المللی و حاکمیت کشورها احترام بگذارند، اختلافات باید با دیپلماسی و گفت‌وگو حل شود نه با جنگ.»

مودی در حالی عازم آمریکاست که روابط اقتصادی هند با ایالات متحده در سال‌های اخیر تقویت شده است. تجارت بین دو کشور در سال ۲۰۲۲ به ۱۹۱ میلیارد دلار رسید.مودی قرار است پس از سخنرانی در کنگره آمریکا با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در کاخ سفید دیدار کند.

نخست وزیر هند در این مصاحبه گفت که چندین بار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در خصوص خاتمه جنگ صحبت کرده است.

هند روابط نزدیکی با روسیه نیز دارد و حدود ۵۰ درصد از تجهیزات نظامی این کشور از جمله تسلیحات، مهمات، تانک‌ها، جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی «اس-۴۰۰» از روسیه تامین می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها