امیرعبداللهیان: محدودیتی برای گسترش روابط با امارات قائل نیستیم

پنج‌شنبه 1 تير 1402 - 16:07

وزیر امور خارجه در دیدار همتای اماراتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای گسترش روابط با امارات قائل نیست، درباره مسائل مربوط به ایرانیان مقیم این کشور گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد چهارم و آخرین مقصد سفرش به حوزه خلیج فارس به ابوظبی سفر کرده، ظهر امروز (پنجشنبه) اول تیر ماه با حضور در محل وزارت خارجه امارات عربی متحده با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، موضوعات اولویت دار دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی، فرهنگی، علمی و کنسولی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

وزیر خارجه پیش از این به قطر، عمان و کویت سفر کرده بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به روند رو به گسترش روابط دو کشور، ابراز امیدواری کرد که منطبق با تصمیم و اراده سیاسی رهبران ایران و امارات، شاهد افزایش بیش از پیش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف روابط دوجانبه و منطقه‌ای باشیم.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای گسترش روابط با امارات قائل نیست، زمینه سازی برای برگزاری کمیسیون‌ مشترک دو کشور را خواستار شد.

مسائل مرتبط با جامعه بزرگ ایرانیان مقیم امارات و برخی مسائل و مشکلات کنسولی، خدماتی و آموزشی آنان توسط امیرعبداللهیان در این دیدار مطرح و جزئیات و نحوه حل و فصل آنها مورد بررسی مشترک قرار گرفت.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر آمادگی وزارت خارجه کشورش برای کمک به پیشبرد روابط دوجانبه و تحقق نیات خوب رهبران دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار ایده تشکیل کمیته‌های مشترک تخصصی برای آماده سازی اسناد لازم به منظور امضا در چارچوب دیدار روسای دو کشور و کمک به پیشبرد روابط دوجانبه بویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری مورد تاکید مشترک قرار گرفت.

همچنین توافق شد تیم‌های مشترک دو کشور متون اسناد اولویت دار در حوزه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را تدوین و تکمیل کرده و برای امضا در برنامه دیدار روسای دو کشور آماده کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه دوستان بریکس به کیپ تاون آفریقای جنوبی سفر کرده بود، ۱۲ خرداد ماه در حاشیه این نشست با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده دیدار و گفت‌وگو کرد.موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه‌ای از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

پربیننده ترین خبرها