فراکسیون وفاداری به مقاومت لبنان: انتخاب رئیس‌جمهور نیازمند توافق و تفاهم است

فراکسیون وفاداری به مقاومت لبنان: انتخاب رئیس‌جمهور نیازمند توافق و تفاهم است
يکشنبه 4 تير 1402 - 20:19

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت که هیچ جریانی به تنهایی قادر به انتخاب رئیس جمهوری نیست، پس در این موضوع نیاز به توافق و تفاهم وجود دارد.

العالم - لبنان

به گزارش شبکه المنار، محمد رعد امروز یکشنبه در سخنانی اضافه کرد: ما اعتراف می کنیم که بدون همکاری طرف مقابل نمی توانیم رئیس جمهوری انتخاب کنیم و نامزد آن ها نیز بدون همکاری ما نمی تواند براین مسند بنشیند پس تنها راه حل این است بنشینیم و با هم به تفاهم برسیم و همدیگر را قانع کنیم.

وی افزود: اگر جریانی اکثریت را در اختیار داشت ما با این واقعیت کنار می آمدیم ولی تا زمانی که داشتن اکثریت غیرممکن است، تنها راه حل تفاهم است.

رعد بیان کرد: اگر نمی خواهید به تفاهم برسیم و منتظر کمک هستید، بسیار خوب، این کمک می تواند از طرف عربستان، فرانسه، قطر، آلمان یا هرکسی که شما بخواهید باشد ولی نقش او فقط کمک است و نمی تواند دستور دهد، چیزی را تحمیل کند و یا به جای کسی تصمیم بگیرد.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت با تشکر از همه کسانی که در مووضع انتخاب ریاست جمهوری تلاش می کنند تشکر کرد و گفت: درها بسته نشده است بلکه باز است می تواند به راه حلی منجر شود ولی دشواری هایی وجود دارد که با همه طرف های صادق و مخلص برای کاهش آن ها تلاش می کنیم.

تداوم خلاء در پست ریاست جمهوری لبنان در سایه پافشاری احزاب و جریان‌های سیاسی بر مواضع و نامزدهای خود پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور را وارد پیچ و خم کرده است که تلاش‌ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

به گزارش ایرنا، درحالیکه حزب الله و جنبش امل لبنان حمایت خود را از «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرده اند، جناح مقابل «جهاد ازعور» را به عنوان نامزد خود برای تصدی این پست معرفی کرده است.

پارلمان لبنان به رغم برگزاری دوازدهمین جلسه متوالی برای انتخاب ریاست جمهوری تاکنون نتوانسته است جانشین «میشل عون» رئیس جمهور سابق را که دوره ریاستش در اکتبر گذشته به پایان رسید، تعیین کند. در دوازدهمین جلسه فرنجیه و ازعور در رقابتی تنگاتنگ نتوانستند رای لازم را برای تصدی این کرسی به دست بیاورند.

پربیننده ترین خبرها