ترامپ: بایدن مصداق یک فاجعه است

ترامپ: بایدن مصداق یک فاجعه است
دوشنبه 5 تير 1402 - 09:16

ترامپ در تلاش برای بازپس‌گیری حمایت از دست رفته در میشیگان، بایدن را «فاجعه» خواند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری پی‌ای میدیا، دونالد ترامپ به دنبال بازپس‌گیری حمایتی است که به او کمک کرد به کاخ سفید برود اما در دومین تلاشش برای ورود به کاخ سفید آن را از دست داد.
ترامپ در کمپین بازگشت به ریاست جمهوری در حالی که با یک کیفرخواست فدرال به اتهام سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی شده روبرو است، در حومه دیترویت در ایالت میشیگان صحبت کرد؛ جایی که بین سال های 2016 تا 2020 موقعیت خود را از دست داد و اگر نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در سال 2024 شود، باید آن را به دست آورد.
او باید روند اخیر در میشیگان را که باعث شده دموکرات‌ها به برخی از بزرگترین دستاوردهای خود در سطح ملی دست یابند، معکوس کند.
ترامپ در طول سخنرانی بارها به رئیس‌جمهور جو بایدن حمله کرد و گفت بایدن یک «فاجعه» برای میشیگان و تولید خودرو در این ایالت است. او همچنین از گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان و رئیس مشترک کمپین انتخاب مجدد بایدن، به دلیل تایید بودجه دولتی برای یک شرکت خارجی انتقاد کرد.
این اولین حضور او در مبارزات انتخاباتی در میشیگان، یکی از سه ایالت همراه با پنسیلوانیا و ویسکانسین بود که در سال 2016 به سوی ترامپ چرخش داشتند و او را به کاخ سفید فرستادند؛ اما 4 سال بعد بار دیگر به کمک رقیب دموکراتش، جو بایدن آمدند.
محبوبیت ترامپ در میشیگان از سال 2016 به شدت تضعیف شده است.
دِیو ترات، عضو پیشین کنگره در این خصوص می‌گوید: «بر اساس محاسبات ترامپ، او باید دوباره میشیگان را به دست آورد تا رئیس جمهور شود. اما او در اینجا بسیار مخرب بوده است. ترامپ تا حد زیادی دلیل افول حزب جمهوری‌خواه در میشیگان است.»
سال گذشته، نامزدهای مورد تایید ترامپ در میشیگان با هیاهو و جنجال فراوان ادعاهای بی‌اساس او را در مورد تقلب در انتخابات 2020 تکرار کردند.
جمهوری‌خواهان میشیگان از سال 2011 تا 2019 تمام سطوح دولت ایالتی را در اختیار داشتند. اما اکنون آنها برای اولین بار در 40 سال گذشته فاقد قدرت اجرایی و تصویب قانون هستند. این تغییر به ویژه در شهرستان اوکلند، که بیشترین تعداد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در این ایالت را در خود جای داده، مشهود است.

پربیننده ترین خبرها