گزارش خبرنگار العالم از آغاز حج بزرگ 1402/ زائران از مکه راهی منا شدند

دوشنبه 5 تير 1402 - 12:40

خبرنگار العالم در مکه مکرمه گزارش داد که زائران بیت الله الحرام از مکه به سمت منا حرکت و شب را در آنجا بیتوته می‌کنند تا صبح عرفه رهسپار عرفات شوند.

العالم - عربستان سعودی

با آغاز انتقال زائران از شهر مکه به سمت منا، ‌بزرگ ترین حج تاریخ پس از محدودیت های کرونایی رسما آغاز شد.

انتقال حجاج از مکه به منا درحالی از صبح امروز (دوشنبه پنجم تیرماه برابر با هشتم ذی‌الحجه (به تقویم عربستان) که روز «الترویه» نامیده می‌شود، آغاز شده است که برخی از زائران کشورهای دیگر از عصر یکشنبه مکه را به سمت منا ترک کرده‌اند.

«راضی الامیری» خبرنگار العالم در مکه مکرمه گزارش داد که روز ترویه (هشتم ماه ذی‌ الحجه) حجاج نیت حج تمتع می‌نمایند و محرم شده، از مکه به سمت منا حرکت می کنند. شب را در آنجا به انتظار طلوع فجر روز بعد (نهم ذی الحجه) بیتوته می‌کنند و صبح عرفه به جانب عرفات رهسپار می‌ شوند.

به گزارش العالم، روز عرفه و وقوف در عرفات بزرگترین رکن حج است.

یکی از زائران ایرانی به خبرنگار العالم گفت: من امروز که روز قبل از عرفه است، احساس بسیار خوبی دارم، امیدوارم قسمت شود که همه به اینجا مشرّف شوند و این لحظات فوق العاده را تجربه کنند.

خبرنگار العالم در مکه مکرمه گزارش داد که زائران در فضایی مملو از ایمان و اطاعت و با دل هایی مهربان و توبه کننده به زیارت خانه خداوند متعال آمده اند، بیش از دو میلیون زائر از کشورهای مختلف برای انجام اعمال حج تمتع وارد سرزمین وحی شده‌اند.

یک زائر ایرانی دیگر گفت: «ما در اینجا احساسات زیبایی را تجربه می کنیم که با هیچ صحنه دیگری قابل مقایسه نیست و در حال حاضر برای شروع مناسک حج و حضور در عرفات آماده می شویم.»

به گفته مدیر حمل و نقل عملیات حج زائران ایرانی، زائران کشورمان در سه مرحله از مکه به منا منتقل می شوند که گروه اول از امروز دوشنبه (پنجم تیرماه) هشتم ذی‌الحجه (برابر با تقویم عربستان) ‌است که این روند تا نیمه‌شب نهم ذی‌الحجه طول خواهد کشید و مرحله سوم حمل و نقل ترددی مربوط به صبح روز سه‌شنبه ششم تیرماه برابر با نهم ذی‌الحجه (به تقویم عربستان) است که عملیات انتقال زائران از منا به عرفات است و به این ترتیب، همه زائران ایران در نهم ذی‌الحجه در عرفات حضور می‌یابند.

زائران پس از خروج از مکه به ترتیب با وقوف در مشعر، عرفات و منا، مناسک حج را به جا خواهند آورد و پس از عید قربان و انجام آخرین رمی جمرات برای تکمیل حج، به مکه بازخواهند گشت.

پربیننده ترین خبرها