گزارش العالم | نتانیاهو در آستانه سرنگونی+فیلم

دوشنبه 5 تير 1402 - 22:30

هفته گذشته کابینه نتانیاهو به خاطر گسترش بحران در رژیم صهیونیستی از شماری از تصمیمهایش عدول کرد.

العالمفلسطین

نتانیاهو طرح نصب توربین های بادی در بخش اشغالی جولان سوریه پس از درگیری میان اهالی این منطقه و پلیس صهیونیستی، قانون مصادره اموال جمعیت های فلسطینی و جلوگیری از ارسال کمک های خارجی به آنان را لغو کرد.

این مساله نشانه آن است که کابینه نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ، ضعیف‌ترین کابینه در رژیم صهیونیستی است به ویژه که هیچ کشوری در دنیا از آن حمایت نمی کند. لذا نتانیاهو راهی جز سکوت و عدم اتخاذ تصمیمهای سرنوشت ساز ندارد زیرا هر تصمیمی باعث خواهد شد او به زندان برود.

"انس ابو عرقوب" پژوهشگر امور رژیم صهیونیستی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت که ایجاد یک جبهه واحد مقاومت به باور اکثر تحلیلگران رژیم صهیونیستی به نوعی کابوس برای این رژیم تبدیل شده چرا که این رژیم اصلا آمادگی ورود به درگیری با مقاومت در چند جبهه را ندارد به این دلیل که جبهه مقاومت آماده ضربه زدن به عمق رژیم است.

"خلدون البرغوثی" کارشناس مسائل اسرائیلی نیز به العالم گفت: مشخص است که نتانیاهنو می خواهد تنش در جولان را کاهش دهد زیرا جبهه های کرانه باختری، جنوب لبنان متشنج است لذا اقدام به عقب نشینی تاکتیکی کرد.

نتانیاهو گمان کرد که راستگرایان از او و قدرتش محافظت خواهند کرد اما رشد روز افزون مقاومت و اتحاد مبارزان در تمامی جبهه ها، نشان داد که همین افراط گرایان نتانیاهو را سرنگون خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها