مراسم برائت از مشرکین با حضور گسترده زائران برگزار شد

مراسم برائت از مشرکین با حضور گسترده زائران برگزار شد
سه شنبه 6 تير 1402 - 11:25

مراسم برائت از مشرکین با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و با حضور پرشور حجاج ایرانی بیت الله الحرام در صحرای عرفات برگزار شد.

العالم - عربستان سعودی

مهم‌ترین بخش مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات قرائت پیام رهبر انقلاب بود که متن این پیام از سوی حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست زائران ایرانی در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات قرائت شد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهم خود خطاب به حجاج بیت الله الحرام با اشاره به اینکه حج می‌تواند همه‌ی برنامه‌های استکبار و صهیونیسم برای سقوط اخلاقی بشر امروز و فردا را باطل و بی‌اثر کند، خاطرنشان کرد: آئین حج همچون نمونه‌ی کوچک از گستره‌ی متنوّع دنیای اسلام، می‌تواند در خدمت تعالی جامعه‌ی بشری و سلامت و امنیّت همه‌ی انسان‌ها باشد وبه کلّ بشریت، اعتلای معنوی و ارتقا روحی و اخلاقی برساند؛ و این، نیاز حیاتی بشر امروز است.

در این مراسم حجاج با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از استکبار جهانی اعلام برائت کردند.

در میان زائران شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین حضور جانبازان انقلاب اسلامی که در صفوف اولیه جمعیت حضور داشتند شکوه خاصی به مراسم برائت از مشرکین داده بود.

همچنین طبق برنامه مرسوم، قطعنامه‌ای نیز در مراسم برائت از مشرکین از سوی بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات قرائت خواهد شد. لازم به ذکر است مسأله‌ی برائت از مشرکین یکی از واجبات اسلامی است که از زمان ابلاغ آن در سال نهم هجری مورد تأکید پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله و ائمه علیهم‌السلام بوده است.

پربیننده ترین خبرها