قتل سیاه پوستان و مسلمانان؛ نژادپرستی در فرانسه بیداد می کند!

قتل سیاه پوستان و مسلمانان؛ نژادپرستی در فرانسه بیداد می کند!
پنج‌شنبه 8 تير 1402 - 08:29

خبر: پلیس فرانسه یک جوان 17 ساله فرانسوی الجزایری تبار را به قتل رساند و امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور فقط گفت که از این حادثه متاثر شده است.

تحلیل:

ـ با آنکه جنایت قتل این جوان که نامش "نائل" است، بدون هیچ دلیلی صورت گرفت؛ پلیس در توجیه این قتل اعلام کرد که این جوان به درخواست پلیس برای توقف توجه نکرده است.

ـ واضح است که این توجیه عذر بدتر از گناه است، زیرا توقف نکردن مرد جوان، تیراندازی پلیس و کشتن او را توجیه نمی کند به ویژه که وضعیت امنیتی فرانسه آنقدر بد نیست که چنین اقدامی را توجیه کند.

ـ مطمئناً اگر جوان سفید پوست بود، پلیس به او شلیک نمی کرد، حتی اگر به ایست پلیس توجه نمی کرد، زیرا رنگ پوست تعیین کننده نحوه برخورد پلیس فرانسه است، بر اساس آمار مطبوعات فرانسه، پلیس این کشور در سال های 2020، 2021 و 2022 میلادی 18 فرانسوی را در شرایط مشابه به قتل رساندکه اکثر قربانیان سیاهپوست یا عرب تبار بودند.

ـ هیچ توجیهی برای جنایات پلیس فرانسه وجود ندارد، مگر نژادپرستی حکومت این کشور علیه مسلمانان و رنگین پوستان است تا ضمن سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی پاریس در عرصه اقتصاد، بخشی از مردم را به نردبانی برای رسیدن به قدرت تبدیل کنند.

ـ در صورتی که چنین جنایاتی در یک کشور عربی یا اسلامی و به‌ویژه در کشورهای مخالف وابستگی به غرب روی می داد، آیا غرب درباره آن سکوت می کرد؟ یا اینکه پرچم حقوق بشر را برمی افراشت و تمام توانمندی های سازمان های بین المللی را به خدمت می گرفت تا با محاصره و جنگ روانی و حتی تهدید آن کشور به حمله نظامی، آن را وادار به پرداختن بهایی سنگین نماید.

پربیننده ترین خبرها