به منظور نصب توربین های بادی؛ انفجار میدانی از مین در جولان اشغالی توسط صهیونیست ها

پنج‌شنبه 8 تير 1402 - 19:37

رژیم صهیونیستی به منظور نصب توربین های بادی، میدانی از مین را در منطقه الخشه در جولان اشغالی سوریه منفجر کرد.

العالم ـ سوریه

صدای انفجارهای متعدد در جولان اشغالی سوریه به گوش رسید. صدای انفجارها به روستاها و مناطقی در حاصبیا و العرقوب در جنوب لبنان نیز رسید. این صداها ناشی از انفجار میدانی از مین در منطقه الخشه در جولان اشغالی توسط ارتش رژیم صهیونیستی بود تا توربین های بادی بیشتری را در منطقه نصب کند.

پیش از این، گروه های فعال مردمی در جولان اشغالی سوریه در پاسخ به اقدامات خودسرانه و جنایتکارانه مقامات رژیم اشغالگر و در اعتراض به استقرار توربین های بادی در اراضی خود، اعتصاب عمومی و روز خشم اعلام کردند.

فعالان مدنی در جولان سوریه تاکید کردند که اقدامات خودسرانه و جنایتکارانه اشغالگران موجب اصرار و پایبندی بیشتر در مقابله با این اقدامات خواهد شد.

مردم جولان تاکید کردند که استقرار توربین های بادی مانع از کشت زمین های اطراف آنها می شود و خطر زیست محیطی در پی خواهد داشت. این در حالی است که دستگاه قضائی رژیم اشغالگر اسرائیل پیش از این درخواست ساکنان را برای توقف ساخت این توربین ها رد کرده است.

در همین حال وزارت امور خارجه سوریه از استواری سوری های ساکن در جولان قدردانی و حملات نیروهای اسرائیلی را به شهروندان سوری محکوم کرد. این وزارت خانه اقدامات اشغالگران را در راستای گسترش سیاست های تجاوزکارانه اسرائیل و جنایات آن توصیف کرد و آن را نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین المللی، قانون بین الملل حقوق بشر و مفاد منشور سازمان ملل دانست.

پربیننده ترین خبرها