بیانیه دومای روسیه در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم

بیانیه دومای روسیه در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم
جمعه 9 تير 1402 - 01:07

دومای روسیه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد و از استکهلم خواست تا از نقض حقوق بشر و اهانت به احساسات مذهبی مسلمانان جلوگیری کند.

العالم - اروپا

به گزارش تاس، مجلس سفلای روسیه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای دومای دولتی روسیه قاطعانه اهانت دوباره به مقدسات را که توسط مقام‌های سوئدی تایید شد، محکوم کرده و از آنها می‌خواهند تا برای جلوگیری از نقض حقوق بشر یا اهانت به احساسات مذهبی مسلمانان اقداماتی انجام دهد.

دومای روسیه افزود که چنین اقداماتی «نقض آشکار اهداف و اصول منشور سازمان ملل بوده و ممکن است منجر به دامن زدن به اقدامات افراط‌گرایانه شود.»

ویاچسلاو وولودین رئیس دوما که تدوین‌کننده این بیانیه بود، گفت تا زمانی که کشورهای اروپایی «حقوق اساسی بشر را نقض می‌کنند» قانونگزاران نباید از بحث در این باره خودداری کنند.

گنادی آسکالدوویچ نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه در امور همکاری در زمینه نظارت بر حق آزادی مذهب پنجشنبه گفت که روسیه چنین اقدام موهنی را «با قاطعیت رد می‌کند.»

این دیپلمات روس افزود که جامعه جهانی باید «مشترکا با نقض شرم‌آور حقوق مومنان مخالفت کند.»

چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها