امیرعبداللهیان و همتای سعودی عید قربان را به هم تبریک گفتند

امیرعبداللهیان و همتای سعودی عید قربان را به هم تبریک گفتند
جمعه 9 تير 1402 - 06:24

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ضمن تبریک عید سعید قربان، بر ضرورت وحدت امت اسلامی تأکید کردند.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، پنجشنبه هشتم تیر ماه عید سعید قربان را به یکدیگر تبریک گفتند.

وزرای خارجه دو کشور همچنین بر ضرورت وحدت امت اسلامی و خیر و سعادت مسلمانان جهان تأکید کردند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان در پی توافق دو‌کشور در پکن در ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ و به فاصله حدود یک ماه بعد از این توافق در ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در پکن با یکدیگر ملاقات و بیانیه مشترکی صادر کردند. البته در این مدت رایزنی‌های تلفنی بین دو وزیر برقرار بود. پس از آن هم هیأت‌های فنی برای بررسی روند بازگشایی اماکن دیپلماتیک بین دو طرف مبادله شد و اخیرا نیز اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان بازگشایی شد و به گفته ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه سفارتخانه عربستان در ریاض و سرکنسولگری این کشور در تهران قرار است بزودی فعالیت خود را آغاز کند.

وزرای خارجه ایران و عربستان ۱۳ خرداد نیز در کیپ تاون آفریقای جنوبی با یکدیگر ملاقات کردند و پس از آن هم وزیر خارجه عربستان به تهران سفر کرد. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی ۲۷ خردادماه در پاسخ به دعوت رسمی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در رأس هیأتی به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که اولین سفر رسمی وزیر خارجه عربستان به تهران پس از ازسرگیری رسمی روابط دو کشور بود، فیصل بن فرحان در دیدار با امیرعبداللهیان بر عزم کشورش برای توسعه روابط با ایران و گشایش صفحه‌ای جدید در روابط ۲ کشور تأکید کرد. وی با آیت‌الله رئیسی نیز دیدار کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در آستانه عید قربان با ارسال‌ پیام‌های جداگانه به وزرای خارجه کشورهای مسلمان عید را تبریک گفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها