سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد

رابرت مالی در مرخصی؛ آبرام پالی موقتا عهده دار وظایف او شد

رابرت مالی در مرخصی؛ آبرام پالی موقتا عهده دار وظایف او شد
جمعه 9 تير 1402 - 10:15

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که "رابرت مالی" (راب مالی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مرخصی است و آبرام پالی به عنوان جانشین موقت او در امور ایران ایفای نقش می کند.

العالم - آمریکا

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست با خبرنگاران در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رابرت مالی همچنان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران است؟ گفت: من هیچ نظری در مورد وضعیت (راب) مالی ندارم اما مالی همچنان نماینده ویژه در امور ایران است.

در پی این اظهار نظر متیو میلر، خبرنگاران از او درباره وضعیت رابرت مالی پیگیر شدند و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت وی گفت: «راب مالی در مرخصی است و آبرام پالی (پیلی) به عنوان جانشین موقت او در امور ایران ایفای نقش و فعالیت وزارت خارجه آمریکا در این زمینه را رهبری می کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هیچ توضیحی درباره دلیل و نوع مرخصی رابرت مالی نداده اما در عین حال تایید کرده که معاون رابرت مالی یعنی آبرام پالی هم اکنون بطور موقت جانشین او است.

برخی منابع خبری می گویند که رابرت مالی هفته هاست در محل کار خود حضور نیافته و در حال حاضر درباره عملکرد او تحقیقاتی در حال انجام و مجوزهای امنیتی او در حال بررسی است.

حدود بیش از یک ماه پیش، نشست محرمانه دولت بایدن با سناتورهای آمریکایی در باره ایران برگزار شد که رابرت مالی حضور نداشت و معاون او به جای وی حضور یافته بود. در مذاکرات اخیر در قطر و عمان نیز نامی از رابرت مالی برده نشد بلکه گزارش شد که "برت مک گورک" مشاور ارشد بایدن در امور خارمیانه با مقامات عمانی درباره ایران دیدار و گفتگو کرده است.

رابرت مالی در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی به سمت نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران منصوب شد. او پیش از این، در تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی (برجام) در دولت باراک اوباما نقش داشت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها