محکومیت گسترده سوزاندن قرآن کریم در سوئد

محکومیت گسترده سوزاندن قرآن کریم در سوئد
جمعه 9 تير 1402 - 13:42

واکنش ها در رسانه‌های اجتماعی به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد همچنان ادامه دارد و موجی از خشم و محکومیت به دنبال داشته است چرا که پلیس سوئد با تصمیم قضایی به یک فرد افراط گرا اجازه داد نسخه ای از قرآن کریم را در استکهلم، پایتخت این کشور آتش بزند.

العالم - جهان اسلام

آتش زدن نسخه ای از قرآن کریم تبه دست «اسلون مومیکا» افراطی عراقی سوئدی نزدیک مسجدی در استکهلم، با محکومیت گسترده عربی، اسلامی و بین المللی و همچنین با متهم کردن مقامات سوئدی به گسترش فراخوان ها برای تحریک احساسات مسلمانان و انجام این قبیل اقدامات جنایاتکارانه و نفرت انگیز مواجه شده است.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که به این منظور هفته آینده در شهر جده عربستان نشستی اضطراری برگزار خواهد کرد.

هشتگ‌های عربی از جمله «قرآن کریم» و «بایکوت محصولات سوئدی» توسط فعالانی که این حادثه را محکوم کردند، ترند شد و آنها از دولت‌های خود خواستند تا برای جلوگیری از هتک حرمت مکرر قرآن کریم مواضع جدی اتخاذ کنند.

کاربری با نام ملینا نوشت: «فقط آتش زدن قرآن "آزادی بیان به شمار می رود اما سایر کارها نه. در صورت انجام آن با قانون طرف می شوی.» وی در توئیت خود تصویر آتش زدن پرچم همجنسگرایان را گذاشت که در سوئد جرم محسوب و با آن برخورد قانونی می شود.

عماد المبیّض در توئیتر نوشت که با تکرار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، علماء و موسسات اسلامی باید به یاری کتاب پروردگارشان بشتابند و به مسئولان فشار آورند که تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند. این اقدام نشان می دهد یقینا کشورهای مدعی آزادی عقیده و دینداری، دروغ می گویند و فقط شعار می دهند.

کاربری با نام علی هاشم در توئیت خود ضمن سلام به ملت بلندمرتبه عراق، خواستار سوزاندن پرچم سوئد در واکنش به این اقدام موهن شد.

علی جواد فعال فضای مجازی با اشاره به آیات مربوط به اعجاز قرآن (و انا له لحافظون) گفت که نور کتاب خدا، پرده ای بر چشمانتان خواهد کشید. سوئد از عذاب الهی در امان نخواهد ماند.

کاربری به نام رامیا الابراهیم با اشاره به آیه شریفه (لایاتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه تنزیل من حکیم حمید) نوشت که سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم در سوئد با موافقت حکومت این کشور، به خدا قسم لکه ننگی بر پیشانی کسی است که در این باره سکوت کند.

سلیم الخولانی دیگر فعال فضای مجازی، بدترین تنبیه برای سوئد را قطع روابط اقتصادی با این کشور دانست و با ارائه لیستی از کالاهای سوئدی خواستار تحریم آنها شد.

پربیننده ترین خبرها