آمریکا عناصر مسلح در سوریه را برای جنگ در اوکراین جذب می‌کند

آمریکا عناصر مسلح در سوریه را برای جنگ در اوکراین جذب می‌کند
شنبه 10 تير 1402 - 10:31

یک منبع نظامی - دیپلماتیک در دمشق گفت که جنگ در اوکراین برخلاف انتظارات آمریکا پیش می‌رود، از این رو این کشور تلاش می کند برای تامین نیروی نظامی کی یف برای جنگ با روسیه، عناصر مسلح در سوریه را جذب کند.

العالم - آمریکا

این منبع نظامی - دیپلماتیک که به نام وی اشاره نشده است، در گفت وگو با خبرگزاری نووستی افزود: در پایان ماه می، برخی رسانه‌ها به نقل از سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کردند که آمریکا از پایگاه «التنف» در سوریه، برای آموزش عناصر مسلح جهت انجام حملات تروریستی در روسیه، استفاده کرده است.

وی ادامه داد: «در پی شکست نیروهای اوکراینی و نا امیدی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، واشنگتن تلاش‌های خود را برای جذب افرادی افزایش داده که تمایل دارند در جنگ اوکراین در کنار ارتش این کشور قرار گیرند.

به گفته این منبع، برای این منظور، سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) در حال انجام مذاکره با نمایندگان شبه نظامیان موسوم به «یگان‌های دفاع شخصی کُرد» و شیوخ تعدادی از طوایف عرب در سوریه است.

وی اضافه کرد: افسران اطلاعاتی آمریکا و اوکراین رایزنی‌های مشترک دوره‌ای را در عراق با موضوع مقابله با حضور روسیه در سوریه انجام می‌دهند و تصمیم بر افزایش تعداد گروه های تروریستی در منطقه گرفته اند.

به گزارش ایرنا، این منبع گفت: جذب عناصر مسلح و انتقال آن‌ها به سوریه به «فرهاد علی شاکر» کنسول افتخاری اوکراین در منطقه کردستان عراق محول شده و کارشناسان اوکراینی که در پایگاه‌های آمریکایی در عراق آموزش دیده اند، تروریست‌های جذب شده را برای اعزام به اوکراین را آموزش می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها