۶ حزب عراقی خواهان بازنگری در توافق راهبردی با آمریکا شدند

۶ حزب عراقی خواهان بازنگری در توافق راهبردی با آمریکا شدند
شنبه 10 تير 1402 - 12:32

یکی از مسئولان ارشد «ائتلاف چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه» عراق گفت که ۶ حزب این کشور خواهان بازنگری دولت بغداد در توافق راهبردی با واشنگتن شدند چرا که این توافق اهداف خود بویژه در زمینه اقتصادی را محقق نکرده و به نقض حاکمیت ملی عراق دامن زده است.

العالم - عراق

«ترکی العتبی» در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه افزود که ۶ حزب سیاسی این کشور از بازنگری جامع دولت در خصوص توافق راهبردی با واشنگتن حمایت می‌کنند.

وی اظهار داشت: توافق راهبردی بین بغداد و واشنگتن به رغم گذشت بیش از ۱۰ سال از امضای آن، هیچ دستاورد مثبتی برای بغداد نداشته است و ۶ حزب سیاسی داخل و خارج از ائتلاف چارچوب هماهنگی اعلام کرده‌اند که از بازنگری جامع درخصوص این توافق به ویژه آنچه مربوط به پرونده امنیتی است، در اسرع وقت ممکن حمایت می‌کنند.

العتبی افزود که هیچ یک از بندهای توافق راهبردی با واشنگتن به خصوص در زمینه پرونده اقتصادی محقق نشده است و به نقض فضای امنیتی و نقض حاکمیت ملی که احیای همه جانبه آن ضروری است، دامن زده است.

به گزارش ایرنا، به نوشته المعلومه، پیشتر عراق و آمریکا یک توافق راهبردی منعقد کردند که شامل مفاد بسیاری در زمینه امنیتی، اقتصادی و هماهنگی مالی است اما از آن برای بغداد نتیجه‌ای حاصل نشده است بلکه عامل مشکلات بزرگی بوده که عراق با آن‌ها مواجه است.

پربیننده ترین خبرها