نژاد پرستی در فرانسه؛ سرکوب معترضان با خودروهای زرهی و بالگرد

نژاد پرستی در فرانسه؛ سرکوب معترضان با خودروهای زرهی و بالگرد
شنبه 10 تير 1402 - 17:05

مهاجران با کامیون ها و قایق ها به فرانسه آورده شدند، زیرا این کشور برای معادن، صنعت خودروسازی، خدمات عمومی و تمام صنایع آلاینده ای که شهروندان این کشور حاضر نیستند در آن کارکنند، به نیروی کار نیاز داشت.

العالم – کشکول

اینها سخنان فرانسوا میتران رئیس جمهور پیشین فرانسه است.

اینها مهاجرانی هستند که توسط دولت های فرانسه برای ساختن فرانسه آورده شده اند اما امروز با نژادپرستی و خشونت پلیس فرانسه سرکوب می شوند.

کارشناسان معتقدند علت سقوط فرانسه در ورطه ای که امروز دچار آن شده است، کمبود پول در خزانه دولت نیست بلکه رفتار غیرانسانی حکومت این کشور با اتباعی است که در اصل عرب یا مسلمانند و در محله های فقیر نشین در حومه شهرهای بزرگ فرانسه اسکان داده شده اند و همواره دارای شکاف طبقاتی شدید با جامعه سفیدپوست این کشور بوده اند. این دیدگاه نژادپرستانه و راستگرایانه به ویژه در زمان نیکلا سارکوزی رئیس جمهور اسبق فرانسه در سالهای 2005 تا 2010 تعمیق و به افزایش این شکاف منجر شد.

خشونت پلیس فرانسه نیز در چارچوب همین دیدگاه نژادپرستانه نسبت به مهاجرین قرار دارد که به نیروهایش اجازه می دهد به طرف هر رنگین پوست به هر بهانه ای شلیک کنند مانند قتل نائل 17 ساله الجزایری الاصل که باعث شد صبر این قشر تحت ستم نژادپرسیتی تمام شود و در نهایت به خشونت در خیابانهای فرانسه بیانجامد.

فرانسه که در انتقاد از برخورد پلیس ایران با ناآرامی‌های اخیر در کشور که توسط غرب تغذیه می شد، نقش یک کشور متمدن را ایفا می کرد، امروز خود ده‌ها هزار پلیس و نیروی امنیتی را به خدمت گرفته تا مردمش را سرکوب کند و به این منظور حتی از خودروهای زرهی و بالگرد استفاده می کند، همچنین تاکنون 1300 نفر را بازداشت کرده و جرالد دارونین وزیر کشور آن نیز گفته که جمهوری فرانسه پیروز خواهد شد گویی با متجاوزان به این کشور می جنگد.

اما این وزیر فراموش کرده که نژادپرستی فرانسوی علیه شهروندان مسلمان و عرب مانند آتشی است که روزی خشک و تر را در این کشور با هم خواهد سوزاند.

پربیننده ترین خبرها