مقابله پدافند سوریه با حملات رژیم صهیونیستی در آسمان حمص

يکشنبه 11 تير 1402 - 01:47

همزمان با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر حمص، پدافند هوایی ارتش سوریه در این منطقه نیز به مقابله با موشک‌های متخاصم پرداخت.

العالم - سوریه

منابع محلی بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در آسمان حمص و طرطوس در سوریه و همچنین رسیدن صدای آن به «رام‌الله» در کرانه باختری خبر دادند.

به گفته رسانه‌های عربی، پدافند هوایی ارتش سوریه در حمص در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان این شهر است.

برخی منابع نیز می‌گویند جنگنده‌های رژیم تروریست صهیونیستی در حال حمله به اهدافی در طرطوس و حمص هستند.

«آفیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم موقت صهیونیستی درباره شنیده‌شدن صدای انفجار در فلسطین اشغالی گفت: «لحظاتی پیش یک موشک پدافندی سوریه به سمت اسرائیل شلیک شد که در هوا منفجر گردید».

همزمان برنگار خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز گزارش داد: «پدافند هوایی ما در حال مقابله با اهداف متخاصم در حریم هوایی ریف حمص است».

خبرنگار این رسانه سوری در ادامه گفت: «صداهایی که در حریم هوایی ریف طرطوس شنیده می‌شود ناشی از مقابله پدافند هوایی ما با تجاوز اسرائیل در حمص است».

خبرگزاری سانا همچنین خبر داد که پدافند هوایی ارتش سوریه تعدادی از موشک‌های متخاصم را در ریف شمالی حمص سرنگون کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی هم تصاویری از بقایای موشک پدافند هوایی سوریه که در شهر «الرهط» واقع در شمال فلسطین اشغالی سقوط کرد را منتشر کردند.

برخی منابع عبری‌زبان نیز ادعا می‌کنند سامانه پدافند هوایی پاتریوت مستقر در شمال فلسطین اشغالی، یک موشک ضدهوایی سوری را که به سمت جنگنده رژیم جعلی صهیونیستی شلیک شده بود، رهگیری و ساقط کرد.

در ادامه گزارش‌ها، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از یک منبع امنیتی سوری نوشت: «جنگنده‌های اسرائیلی تعدادی موشک از فراز خاک لبنان به سمت اهدافی در حومه شهر حمص شلیک کردند. پدافند هوایی ما بیشتر موشک‌های اسرائیلی را قبل از رسیدن به هدف سرنگون کردند».

این منبع همچنین افزود: «صداهای انفجاری که در سراسر استان شنیده می‌شد، ناشی از انفجار اولیه موشک‌های پدافند هوایی سوریه در مقابله با تجاوزات اسرائیلی بود».

منابع سوری همچنین ورود دومین موشک پدافند هوایی به آسمان فلسطین اشغالی و انفجار آن در حریم هوایی صحرای نقب را تایید کردند.

خبرگزاری سانا دقایقی بعد به نقل از بیانیه وزارت دفاع سوریه نوشت: «حدود ساعت ۰۰:۲۰ بامداد امروز، دشمن اسرائیلی از سمت شمال شرق بیروت با حمله هوایی نقاطی در اطراف شهر حمص را هدف قرار داد. پدافند هوایی ما موشک‌های متجاوز را رهگیری کرد. خسارات مادی وارد شد».

پربیننده ترین خبرها