آیا عملیات تل آویو واکنش به جنایات صهیونیست ها در جنین است؟

چهارشنبه 14 تير 1402 - 10:36

یک کارشناس مسائل «اسرائیل» تاکید کرد که عملیات تل آویو را نمی توان از نبرد جنین جدا دانست بلکه این عملیات بخشی از نبرد و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی با روش هایی است که متناسب با شرایط مقاومت است.

العالم _ فلسطین اشغالی

علی حیدر، کارشناس مسائل «اسرائیل» در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: مهمترین نکته در عملیات تل آویو، زمان و مکان این عملیات، هویت عامل آن و منطقه عملیات یعنی الخلیل است. نکته مهم دیگر این است که جنبش حماس مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است و همه اینها پیام های روشنی برای رژیم اسرائیل به همراه دارد.

وی افزود: زمان عملیات تل‌آویو با در نظر گرفتن شرایط نبرد جاری در جنین و واکنش اشغالگران اسرائیلی، همگی نشان می دهند که نمی توان موضوع جنین را از قضیه فلسطین جدا کرد و در نتیجه همه سناریوها امکان پذیر است و این همان واقعیتی است که رهبران مقاومت در ابتدای نبرد جنین درمورد آن هشدار داده بودند.

این کارشناس فلسطینی تصریح کرد: در صورت طولانی شدن نبرد جنین، ممکن است مقاومت اقدام به عملیات‌های دیگر و حتی عملیات‌های شدیدتر در مناطق مختلف اسرائیل انجام دهد. در همین حال پیام‌های عملیات تل‌آویو مبنی بر ضربه زدن به عمق رژیم اسرائیل در پاسخ به حمله به جنین، تا حدی طنین‌انداز بود که نتانیاهو را بر آن داشت تا در این باره اظهار نظر کند و بگوید هر کس فکر می‌کند این عملیات او را از ادامه عملیات جنین باز می دارد، اشتباه می‌کند.

این در حالی است که او به خوبی می‌داند که عملیات تل آویو بخشی از بهایی است که بعدها در سطح افکار عمومی اسرائیل خواهد پرداخت زیرا با حمله به جنین هم زمان شده است و در نتیجه باید به این سوال مهم پاسخ دهد که در جنین به چه دستاوردی رسیده که این همه هزینه بر اسرائیلی ها تحمیل کرده است.

علی حیدر تاکید کرد این مسئله که جنبش حماس مسئولیت عملیات تل آویو را بر عهده گرفته است، این پیام را دارد که معادلات بازدارندگی متقابل در نوار غزه، مقاومت را در کرانه باختری محدود نمی کند و گزینه های مقاومت متعدد است و شاهد آن نیز عملیات در تل آویو است.

وی اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر محدودیت زمانی 48 ساعته حمله جنین را دارای بعد تاکتیکی دانست و گفت ارتش اسرائیل از اینکه وارد نبرد جنین شود هراس داشت زیرا اگر برای مدت طولانی در جنین بماند، باید هزینه گزاف بپردازد.

پربیننده ترین خبرها