چرا ارتش اسرائیل نتوانست به عمق اردوگاه جنین پیشروی کند؟

چهارشنبه 14 تير 1402 - 12:39

یک پژوهشگر فلسطینی در امور اسرائیل گفت: پاسخ مقاومت به حملات دشمن اسرائیلی به جنین به وضوح نشان داد که تمام کرانه باختری اشغالی و همه مردم فلسطین با جنین همراه هستند و این اردوگاه، تنها نیست.

العالم _ سرزمین های اشغالی

عدنان الافندی، پژوهشگر فلسطینی در امور اسرائیل، در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: پاسخ مقاومت به حملات دشمن اسرائیلی به جنین به وضوح نشان می دهد که تمام کرانه باختری اشغالی و همه مردم فلسطین با جنین همراه هستند و این اردوگاه، تنها نیست و اشغالگران نمی توانند آنطور که تصور می کردند، آن را از فلسطین جدا کنند.

وی افزود بسیاری از تحلیلگران سیاسی اسرائیلی می گفتند اردوگاه جنین تنهاست و دیگر گروه های فلسطینی با آن همراهی نخواهند کرد اما عملیات تل آویو خلاف آن را ثابت کرد و نشان داد که همه مردم فلسطین همراه و همگام مبارزان مقاومت هستند.

این کارشناس فلسطینی تاکید کرد: این موضوع که جنبش حماس اعلام کرد که عامل عملیات تل‌آویو وابسته به این جنبش بوده است، ثابت کرد که مقاومت توانایی پاسخگویی دارد و آنچه درمورد خطوط قرمز خود گفته است، جدی است.

وی عملیات تل آویو را برای اشغالگران غافلگیرکننده دانست به ویژه اینکه عامل این عملیات از منطقه الخلیل در جنوب کرانه باختری بوده است.

این کارشناس فلسطینی گفت: عملیات قهرمانانه تل آویو در عمق راهبردی رژیم اشغالگر اتفاق افتاد و همین مسئله اشغالگران را وادار کرد به فکر پایان دادن به عملیات جنین باشند هرچند پیشتر اعلام کرده بودند که این عملیات محدود به زمان خاصی نخواهد بود و ممکن است روزها ادامه یابد.

عدنان الافندی گفت: فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر گفته اند که هدف اصلی آنها از عملیات در جنین، از بین بردن مقاومت است اما آنها به هیچ هدفی دست نیافته اند و تمام آنچه رسانه های عبری منتشر می کنند، برای بالا بردن روحیه ارتش اشغالگر است زیرا با وجود تحمیل ویرانی گسترده در جنین و به شهادت رساندن شماری از شهروندان فلسطینی، در این اردوگاه شکست خورده است.

پربیننده ترین خبرها