امیدواری امیرعبداللهیان به پیشبرد پروژه بندر چابهار و کریدور شمال - جنوب

امیدواری امیرعبداللهیان به پیشبرد پروژه بندر چابهار و کریدور شمال - جنوب
چهارشنبه 14 تير 1402 - 11:36

وزیر امور خارجه در دیدار معاون امور بین‌الملل مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر هند ابراز امیدواری کرد که شاهد فصل تازه‌ای از همکاری در پیشبرد پروژه بندر چابهار و کریدور شمال - جنوب باشیم.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

ویکرام میسری معاون امور بین‌الملل مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر هند روز سه‌شنبه ۱۳ تیر ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار از حمایت هند برای عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌ شانگهای قدردانی و براهمیت بهره گیری از ظرفیت این سازمان در توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه پروژه راهبردی بندر چابهار را مهم توصیف کرد و با اشاره به تاریخ غنی و ممتاز همکاری‌های مشترک و دوستانه ایران و هند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با هند ندارد.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد شاهد فصل تازه‌ای از همکاری در پیشبرد پروژه بندر چابهار و کریدور شمال - جنوب باشیم.

وزیر امور خارجه همچنین با ابراز قدردانی از برگزاری خوب جلسه سران شانگهای به ریاست نخست‌وزیر هند و ابلاغ سلام صمیمانه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به نخست‌وزیر هند، دیدار و مشورت‌های مستمر سران را حائز اهمیت در پیشبرد همکاری‌های دوجانبه خواند.

ویکرام میسری معاون امور بین‌الملل مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر هند در این دیدار، عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای را تبریک گفت و پیوستن ایران به این سازمان را ایجاد کننده فرصت‌های تازه برای گسترش همکاری‌های دو کشور خواند.

وی با اشاره به مذاکرات مثبت خود با همتایان ایرانی و روس در خصوص پروژه کریدور شمال - جنوب، مسائل زیرساختی و اداری موجود را در مذاکرات سه جانبه قابل رفع خواند و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های فیمابین تداوم یافته، بیش از پیش گسترش یابد.

پربیننده ترین خبرها