وزیر دفاع: از حیث فناوری ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم/ اگر به هواپیمای شکاری یا تجاری نیاز داشته باشیم، خریداری می شود

وزیر دفاع: از حیث فناوری ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم/ اگر به هواپیمای شکاری یا تجاری نیاز داشته باشیم، خریداری می شود
چهارشنبه 14 تير 1402 - 12:15

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه از حیث فناوری ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم، گفت: سعی می‌کنیم تمامی تسلیحات در حوزه‌های پدافندی و پدافند هوایی به سامانه‌های جدید و به روز تجهیز شود.

العالم - ایران ـ سیاسی

امیر محمدرضا قرایی آشتیانی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۴ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران افزود: اگر به هواپیمای شکاری یا تجاری احساس نیاز شود حتما تا آنجایی که خودمان بتوانیم تولید کنیم کار را دنبال می کنیم.

وزیر دفاعآشتیانی تاکید کرد: البته اگر لازم باشد خریدی صورت بگیرد آن هم ضوابط و شرایطی دارد که پیگیری می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی در رابطه با انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با کشورهایی که اخیرا رئیس جمهور به آنجا سفر کرده است نیز اظهار داشت: کشورهایی که در مسیر مقاومت قرار دارند و به دنبال ثبات و صلح جهانی هستند، با تمامی آنها در همه زمینه ها فعالیت داریم.

به گفته وی قراردادهای نظامی در چارچوب خاصی منعقد می‌شود و به طور کلی جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی که در مسیر صلح حرکت می‌کنند، ارتباطات مختلفی دارد.

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که آیا ناوشکن دنا ۲ به موشک های هایپرسونیک مجهز شده است، بیان کرد: سعی می‌کنیم تمامی تسلیحات در حوزه های پدافندی و پدافند هوایی به سامانه های جدید و به روز تجهیز شود.

به گزارش ایرنا، امیر آشتیانی در رابطه با تاریخ رونمایی دنا هم اعلام کرد که در آینده در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها